

Kurs praw do akcji spółki CDRL, właściciela marki odzieży dziecięcej Coccodrillo, wzrósł na otwarciu w pierwszym dniu notowań na GPW o 2,68 proc. do 15,3 zł.

Inwestorzy objęli wszystkie oferowane przez spółkę akcje serii D. Inwestorom instytucjonalnym przydzielono 920 tys. akcji, a indywidualnym 80 tys. Stopa redukcji zapisów inwestorów indywidualnych wyniosła 81,75 proc.
Cena emisyjna akcji wynosiła 14,90 zł.
Środki pozyskane z emisji to 14,9 mln zł brutto. Jak na łamach Bankier.pl zapowiadał Marek Dworczak, główny udziałowiec CDRL, środki te zostaną przeznaczone na rozwój spółki - W naszym planie inwestycyjnym najważniejszą pozycją jest rozbudowa sieci sprzedaży. Planujemy też rozbudowę hali magazynowej do wykorzystania przez sklep internetowy, a także rozwój właśnie tego sklepu.
Coccodrillo zamierza otworzyć w Polsce jeszcze około 40 sklepów. W planach spółki jest także ekspansja na terenie Europy Środkowej, szczególnie w Czechach i Rumunii - Obserwujemy również bardzo uważnie inne kraje w których uruchamiamy projekty pilotażowe. Na dziś, jesteśmy np. bardzo zadowoleni z efektów osiąganych w Arabii Saudyjskiej i Chinach. Chcemy kontynuować rozwój na tych kierunkach - zapowiadał Dworczak.
Rodzimy dystrybutor ciuszków dla dzieci
Grupa CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej na rynku polskim i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, którą sprzedaje pod marką własną Coccodrillo. Działalnością uzupełniającą jest sprzedaż wyrobów producentów krajowych pod markami uzupełniającymi – głównie zabawek i akcesoriów. Obligacje spółki od 2011 r. notowane są na rynku Catalyst.
Głównymi akcjonariuszami spółki są prezes Marek Dworzak (31,09 proc. głosów), wiceprezes Tomasz Przybyła (również 31,09 proc. głosów) oraz Forsmart Ltd z siedzibą na Cyprze (37,5 proc. głosów), kontrolowana po połowie przez obu członków zarządu. Najwięksi akcjonariusze spółki zobowiązali się, że w ciągu roku od debiutu na GPW nie sprzedadzą swoich akcji.
W I połowie 2014 r. grupa CDRL zanotowała 71,7 mln zł przychodów oraz 6,1 mln zł zysku netto, wobec 65,4 mln zł przychodów i 0,8 mln zł straty w analogicznym okresie 2013 r. Prognozę na cały 2014 r. zakłada 10,87 mln zł zysku netto, 18,45 mln zł EBITDA oraz 159,39 mln zł przychodów.
pel/ jow/ gor/PAP/Adam Torchała/BPL
























































