REKLAMA

Koniec z nieuczciwymi reklamami suplementów

2017-09-12 04:37
publikacja
2017-09-12 04:37

Drakońskie kary za przekręty, nowe zasady znakowania opakowań i ograniczenie inwencji reklamowej. To kluczowe postanowienia szykowanych właśnie przepisów - pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

fot. / / thetaXstock

Najważniejszy wydaje się przepis sankcyjny. Pozwoli on głównemu inspektorowi sanitarnemu wymierzyć karę nawet 20 mln zł podmiotowi, który prowadzi reklamę suplementu diety sprzeczną z prawem.

Jeśli więc - jak podkreśla gazeta - producent wymyśli nieistniejące schorzenie (np. zespół niepłonącego konara) - zapłaci. Jeżeli będzie przekonywał, że magnez leczy depresję, choć nie ma takiego działania - zapłaci. Zapłaci również, jeśli wskaże, że produkowany przez niego suplement jest lekiem.

Anna Mossakowska-Ziemniak, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów i Dystrybutorów Suplementów, nie czuje się jednak projektem zszokowana.

"Szczerze kibicujemy ustawodawcy we wprowadzaniu zmian, które pozwolą wyeliminować z rynku nierzetelne reklamy" - mówi.

sp/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
pis_po_jedno_zlo
Super, może w końcu Aflofarm uspokoi się z najbardziej idiotycznymi reklamami na rynku. Niech w końcu ktoś ukróci reklamy o suplementach na "zakwaszenie organizmu", dodatkowo producenci powinni dostać nakaz nadawania przeprosin klientów i wyjaśnienia, że nie istnieje coś takiego jak zakwaszenie organizmu i jest to nieistniejąca Super, może w końcu Aflofarm uspokoi się z najbardziej idiotycznymi reklamami na rynku. Niech w końcu ktoś ukróci reklamy o suplementach na "zakwaszenie organizmu", dodatkowo producenci powinni dostać nakaz nadawania przeprosin klientów i wyjaśnienia, że nie istnieje coś takiego jak zakwaszenie organizmu i jest to nieistniejąca jednostka choroba wymyślona przez producenta w celu wyłudzenia pieniędzy o nieświadomych klientów.

Powiązane: Zdrowie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki