REKLAMA
TYLKO U NAS

InPost dba o bezpieczeństwo klientów. Są ważne zmiany w etykietach

2022-10-24 11:00
publikacja
2022-10-24 11:00

Osoby korzystające z usług firmy InPost zdążyły zapewne zauważyć, że etykiety umieszczane na paczkach uległy znaczącym zmianom. Najważniejszą z nich jest większa anonimizacja danych nadawców i odbiorców. A to tylko sam początek listy.

InPost dba o bezpieczeństwo klientów. Są ważne zmiany w etykietach
InPost dba o bezpieczeństwo klientów. Są ważne zmiany w etykietach
fot. DigitalMammoth / / Shutterstock

Jak informuje InPost, modyfikacje wprowadzone w październiku 2022 r. dotyczą przesyłek nadawanych do paczkomatów oraz w ramach usługi Kurier – Manager Paczek i etykiet generowanych w systemach Manager Paczek i API.

Uszczuplenie zbioru informacji, które umieszczamy na pakunkach, ma służyć silniejszej ochronie prywatności. W związku z tym z etykiet zniknęła część danych nadawców i odbiorców – dotyczy to m.in. numeru telefonu, skróconego teraz do czterech ostatnich cyfr.

Co jeszcze uległo zmianom? Na nadanych paczkach nie znajdziemy już takich szczegółów jak: 

  • data wydruku etykiety, 
  • informacja o ubezpieczeniu,
  • kontakt do BOK, 
  • mikrorejon kurierski, 
  • automat Paczkomat w pobliżu. 

Nie ograniczono się jedynie do usuwania, bo do nowych etykiet dodano m.in. kod datamatrix, który zawiera informacje o numerze paczki. Zwiększono też obszar na uwagi od nadawcy, a kod referencyjny przeniesiono do sekcji „uwagi nadawcy”. 

Porównanie etykiet InPostu. Nowa etykieta po prawej stronie (InPost)

Dzięki wprowadzonym przez nas zmianom transport, sortowanie i doręczenie przesyłek będą jeszcze bezpieczniejsze i bardziej efektywne” – czytamy w informacji prasowej. 

Wdrożenie nowej wersji etykiet nie wiąże się z żadnymi podwyżkami cen za usługi oferowane przez InPost. 

ML

Źródło:
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (4)

dodaj komentarz
lebero654
A jak będą roszczenia prawne to się zaczną problemy. Ja już doświadczam z Aleexpress.
forfun
raczej o bezpieczeństwo danych klientów
pogo0
No i bardzo dobrze, w końcu nie będę się męczył z wycinaniem etykiet i cięciem przed wyrzuceniem.
Szkoda tylko, że nie da się tego stosować do paczek dostarczanych do drzwi...
sua
Dokładnie to samo chciałem napisać. Popieram. Amazon już dawno to wprowadził.

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki