Osoby korzystające z usług firmy InPost zdążyły zapewne zauważyć, że etykiety umieszczane na paczkach uległy znaczącym zmianom. Najważniejszą z nich jest większa anonimizacja danych nadawców i odbiorców. A to tylko sam początek listy.


Jak informuje InPost, modyfikacje wprowadzone w październiku 2022 r. dotyczą przesyłek nadawanych do paczkomatów oraz w ramach usługi Kurier – Manager Paczek i etykiet generowanych w systemach Manager Paczek i API.
Przeczytaj także
Uszczuplenie zbioru informacji, które umieszczamy na pakunkach, ma służyć silniejszej ochronie prywatności. W związku z tym z etykiet zniknęła część danych nadawców i odbiorców – dotyczy to m.in. numeru telefonu, skróconego teraz do czterech ostatnich cyfr.
Co jeszcze uległo zmianom? Na nadanych paczkach nie znajdziemy już takich szczegółów jak:
- data wydruku etykiety,
- informacja o ubezpieczeniu,
- kontakt do BOK,
- mikrorejon kurierski,
- automat Paczkomat w pobliżu.
Nie ograniczono się jedynie do usuwania, bo do nowych etykiet dodano m.in. kod datamatrix, który zawiera informacje o numerze paczki. Zwiększono też obszar na uwagi od nadawcy, a kod referencyjny przeniesiono do sekcji „uwagi nadawcy”.


„Dzięki wprowadzonym przez nas zmianom transport, sortowanie i doręczenie przesyłek będą jeszcze bezpieczniejsze i bardziej efektywne” – czytamy w informacji prasowej.
Wdrożenie nowej wersji etykiet nie wiąże się z żadnymi podwyżkami cen za usługi oferowane przez InPost.
ML