InPost, należący do amerykańskiego funduszu Advent International zainwestuje w 2018 roku 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki. Dodali, że spółka zamierza skupić się głównie na rynku e-commerce.


"Te 250 mln zł to tylko i wyłącznie nakłady inwestycyjne, nic z tej puli nie jest przeznaczane na przepływy bieżące. Na dzień dzisiejszy wydaliśmy już niemal połowę tej kwoty. Są to środki, które będą spożytkowane tylko w 2018 roku" - powiedział prezes InPostu, Rafał Brzoska.
Jego zdaniem, potencjał rynku e-commerce w Polsce jest niedoszacowany.
"Rynek e-commerce w Polsce ma ogromny potencjał wzrostowy, obecnie rośnie o niemal 20 proc. rocznie, ale brak wyspecjalizowanej infrastruktury powoduje, że w mniejszych miastach rośnie zdecydowanie wolniej, potencjał jest niewykorzystywany, chcemy to zmienić" - dodał.
Według raportu Gemiusa, rynek e-commerce w Polsce wzrósł w 2017 roku o około 15-20 proc.
Zapytany o kwestię ewentualnego powrotu spółki na giełdę prezes odparł, że w ciągu kilku najbliższych lat nie ma takiego planu.
InPost zamierza zainwestować w rozwój infrastruktury paczkomatowej, rozbudowę i usprawnienie sieci logistycznej, rozwój sieci kurierskiej czy nowoczesne rozwiązania magazynowe.
InPost to operator logistyczny należący do amerykańskiego funduszu Advent International, dysponuje siecią 3.500 paczkomatów w Polsce. W okresie styczeń-maj 2018 InPost dostarczył 30 mln przesyłek, czyli więcej o 42,2 proc. w ujęciu rdr. (PAP Biznes)
hb/ asa/