REKLAMA

Nawet 40 tys. zł za spot wyborczy w TVP

2019-09-04 08:28
publikacja
2019-09-04 08:28

Wybory parlamentarne 2019 zbliżają się wielkim krokami - już za nieco ponad 2 miesiące odbędzie się głosowanie. Sprawdzamy, ile może kosztować kampania reklamowa w TVP 1. 30 sekund spotu wyborczego to koszt ponad 40 tys. zł.  

Spoty wyborcze w TVP 1 za 40 tys. zł / fot. Krzysztof Sitkowski / Gazeta Polska / FORUM

13 października 2019 roku odbędą się wybory parlamentarne. Partie polityczne startują ze swoimi kampaniami.

Wyemitowanie spotu wyborczego przed prognozą pogody w niedzielę w TVP 1 o 20:00 to koszt 33 600 zł. Do tego zleceniodawca może wybrać pozycjonowanie w bloku reklamowym. Pierwsza i ostatnia pozycja w niedzielnej ramówce przed Pogodą to koszt 6 720 zł. Łącznie 40 320 zł za spot wyborczy do 30 sekund. To najdroższa opcja reklamowania dla partii politycznych za emitowanie spotów w Telewizji Polskiej.

Trochę mniej kosztuje pozycjonowanie na drugiej i przedostatniej pozycji - 10% kwoty wyjściowej. W niedzielę przed prognozą pogody o 20:00 - dodatkowe 3 360 zł. Czyli łącznie z kwotą bazową 36 960 zł. Natomiast w ciągu tygodnia ceny wahają od 24 200 zł w piątek przed prognozą pogody do 30 700 zł po wiadomościach w czwartek. 

W TVP 2 politycy najwięcej zapłacą za emitowanie spotu o 21:00 w niedzielę przed filmem fabularnym - 28 600 zł. Plus ewentualne pozycjonowanie w bloku, przy wybraniu pierwszej lub ostatniej pozycji koszt reklamy wyniesie 34 320 zł.

Emitowanie spotów wyborczych przed „Sprawą dla reportera” to koszt 28 200 zł bez pozycjonowania. Przed programem „Rolnik szuka żony” to 12 400 zł, natomiast "The Voice of Poland” - 8 600 zł. Na stacji TVP Kultura lub TVP Seriale większość cen nie przekracza kilkuset złotych. Wyjątkiem jest serial „Ranczo” - wyemitowanie spotu wyborczego przed odcinkiem to koszt 4 200 zł. 

Filmy promujące powyżej 30 sekund są indeksowane w zależności od ich długości. Wszystkie podane ceny są kwotami netto - należy doliczyć do nich podatek VAT.

DF

Źródło:
Tematy
Załóż Konto Przekorzystne na selfie

Załóż Konto Przekorzystne na selfie

Advertisement

Komentarze (4)

dodaj komentarz
adamp222666
Ciekawe , czy cennik obowiazuje wszystkie partie ?
jes
Za wszystkie te spoty płaci podatnik a nie partie.
ryszard-taryfiarz
A jak skończyła się historia z badaniami Nielsena. Przecież domy mediowe miały nie wiedzieć jak wyceniać reklamy w TVP i miały rezygonować z reklam w publicznej telewizji. Jednak się udało i była to zwykła nagonka?
muhh5
Szczerze to nie tak drogo. Ale bez liczby emisji i GRP to nie pełna informacja.

Powiązane: Polityka

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki