REKLAMA

Hotelarze: Wakacyjny pobyt trwał średnio 4 dni

2022-09-21 06:11
publikacja
2022-09-21 06:11
Hotelarze: Wakacyjny pobyt trwał średnio 4 dni
Hotelarze: Wakacyjny pobyt trwał średnio 4 dni
/ Pexels

Średnia długość pobytu gości w hotelach wypoczynkowych w wakacje wyniosła 4 dni - wynika z przekazanej PAP ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. We wrześniu blisko 60 proc. hoteli ma w rezerwacji 50 proc. miejsc.

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego (IGHP) na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród hotelarzy podała, że drugi miesiąc wakacji był kolejnym okresem dobrych wyników, jeszcze lepszych niż w lipcu. Wskaźniki frekwencji w wielu hotelach utrzymały bardzo satysfakcjonujące poziomy.

Z najnowszej ankiety wynika, że w sierpniu wzrosła grupa hoteli z obłożeniem przekraczającym 70 proc. i również, podobnie jak w lipcu, wyniki obiektów wypoczynkowych były lepsze niż hoteli biznesowych, choć już w mniejszym stopniu. W całej grupie hoteli uczestniczących w ankiecie tylko 4 proc. nie przekroczyło frekwencji 30 proc., a satysfakcjonujący poziom obłożenia powyżej 50 proc. uzyskało 87 proc. hoteli, w tym 60 proc. obiektów osiągnęło obłożenie powyżej 70 proc.

"Jeśli chodzi o cały okres wakacji (lipiec i sierpień), 40 proc. hoteli miało obłożenie na poziomie wyższym niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 37 proc. obiektów miało frekwencje. Natomiast średnia długość pobytu w okresie wakacji, w ankietowanej grupie hoteli wyniosła 3,3 dnia, przy czym w obiektach wypoczynkowych było to równe 4 dni, a w biznesowych 2,6 dnia" - podał sekretarz generalnego IGHP Marcin Mączyński.

Dodał, że w 57 proc. obiektów średnia długość pobytu była na zbliżonym poziomie do zeszłego roku, a w 28 proc. krótsza.

OBLIGACJE OSZCZĘDNOŚCIOWE

50 pytań i odpowiedzi. Poradnik (nie tylko) dla początkujących

OBLIGACJE OSZCZĘDNOŚCIOWE

Czy obligacje detaliczne są bezpieczne? Czy chronią przed inflacją? Odpowiadamy na 50 najczęstszych i najważniejszych pytań o propozycję Skarbu Państwa dla oszczędzających. Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl

Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Jeśli chcesz fakturę, to wypełnij dalszą część formularza:
Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Podaj kod w formacie xx-xxx!
Pole wypełnione niepoprawnie!

Jak zaznaczył, wskazane przez hotele dobre wskaźniki obłożenia w relacji do ubiegłego roku miały przełożenie również na wyniki finansowe. "Lepsze lub podobne co rok temu dochody, uzyskało ponad 70 proc. obiektów" - wskazał ekspert.

Dodał, że 87 proc. hotelarzy podniosło w tym roku ceny noclegów. "Konieczność podnoszenia cen przez hotele wynika ze wciąż dynamicznie rosnących kosztów towarów i usług, żywności, wynagrodzeń a przede wszystkim horrendalnych wzrostów cen gazu i energii elektrycznej" - zaznaczył Mączyński.

Z ankiety wynika ponadto, że we wrześniu tylko 12 proc. hoteli wskazuje na frekwencję poniżej 30 proc. Z kolei obłożenie powyżej 50 proc. posiada 59 proc. hoteli.

"Co ciekawe, obiekty wypoczynkowe nadal, pomimo końca wakacji, mają więcej rezerwacji niż hotele biznesowe. W segmencie biznesowym 54 proc. obiektów ma połowę zajętych miejsc, tylko w co dziesiątym hotelu frekwencja nie przekracza 30 proc. Z kolei w segmencie wypoczynkowym frekwencję powyżej 50 proc. posiada 60 proc. hoteli. 10 proc. obiektów zgłosiło mniej niż 30 proc. przyjętych rezerwacji" - podał Mączyński.

W jego ocenie, tak dobry wynik dla hoteli wypoczynkowych, to efekt dodatkowych rezerwacji gości liczących na lepsze ceny pobytów po ścisłym okresie wakacyjnym.

Z ankiety wynika również, że w październiku 54 proc. hoteli posiada obłożenie poniżej 30 proc., natomiast frekwencję powyżej 50 proc. wskazało tylko 11 proc. obiektów.

"Aktualne dane na listopad są bardzo słabe, aż 85 proc. hoteli z obłożeniem poniżej 30 proc. Mam nadzieję, że nadal jest to w jakiejś części efekt krótkiego okienka rezerwacyjnego, a nie spodziewanego i prognozowanego przez wielu ekonomistów spowolnienia gospodarczego w IV kwartale br." - wskazał Mączyński.

IGHP poinformowała, że ankieta została przeprowadzona online w dniach 12-16 września br. W badaniu uczestniczyło 156 hoteli ze wszystkich województw. Dominującymi formami biznesu hotelowego wśród ankietowanych obiektów są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. (PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt

lgs/ skr/

Źródło:PAP
Tematy
Zyskaj 500 zł i oszczędzaj na 7% w Banku Millennium

Zyskaj 500 zł i oszczędzaj na 7% w Banku Millennium

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Podróże

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki