Grupa Lubawa zakłada wzrost sprzedaży do 2022 roku do 320 mln zł i EBITDA do 50 mln zł

Grupa Lubawa zakłada do 2022 roku wzrost sprzedaży do 320 mln zł (wzrost minimum o 30 proc. wobec 2018 roku), a wskaźnik EBITDA ma osiągnąć poziom 50 mln zł, co oznacza jego podwojenie wobec 2018 roku - poinformowała spółka w komunikacie.

Lubawa opublikowała w piątek swoją strategię do 2026 roku. Zakłada ona, że w latach 2023-2026 grupa zwiększy sprzedaż do 500 mln zł (podwojenie sprzedaży wobec 2018 roku) przy jednoczesnym utrzymaniu wskaźnika marży EBITDA 15 proc.

Strategia grupy Lubawa do 2022 roku zakłada realizację łącznie ponad 60 projektów obejmujących wszystkie dziedziny działalności we wszystkich spółkach Grupy.

Grupa zapowiada koncentrację działalności GKL na priorytetowych i najbardziej perspektywicznych obszarach biznesowych, produktowych i geograficznych poprzez eliminację obszarów działalności, które nie są priorytetowe (eliminacja obszarów o niskiej efektywności zarówno pod względem absorbowania zasobów GKL, jak i generowanych w ich ramach przychodów), sprzedaż aktywów grupy (biznes, nieruchomości, magazyny surowców i magazyn produktów) nie związanych z podstawową działalnością.

Efektem ma być uwolnienie około 15 proc. zasobów czasowych kluczowych menadżerów i przesunięcie ich do kluczowych projektów, a także uwolnienie środków obrotowych na poziomie około 40 mln zł.

W latach 2023-2026 grupa Lubawa planuje realizację łącznie ponad 30 projektów strategicznych obejmujących wszystkie dziedziny działalności we wszystkich spółkach grupy. Grupa zakłada akwizycję podmiotu z branży, w której obecnie funkcjonuje Lubawa.

Rozważany jest zarówno zakup spółki lub spółek pozwalający na integrację pionową, jak i poziomą. Akwizycja pozwoli na uzyskanie skokowego wzrostu sprzedaży, a także na ograniczenie części kosztów, które zostały lub zostaną scentralizowane, a tym samym na istotny wzrost marży" - napisano w komunikacie.

Grupa Lubawa koncentruje się na produkcji osłon balistycznych, kamizelek kuloodpornych, namiotów oraz specjalistycznych tkanin powlekanych. Spółka specjalizuje się również w systemach bezpieczeństwa i higieny pracy.

W grupie kapitałowej znajdują się ponadto spółki zależne oferujące m.in. usługi sitodruku i druku cyfrowego, produkcji tkanin oraz dzianin poliestrowych, poliamidowych i mieszanych, a także produkcji artykułów reklamowych. (PAP Biznes)

pr/ asa/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
LUBAWA -0,97% 0,81
2020-02-20 13:26:51
WIG -0,01% 57 954,50
2020-02-20 13:30:00
WIG20 -0,27% 2 109,40
2020-02-20 13:45:45
WIG30 -0,14% 2 437,56
2020-02-20 13:45:00
MWIG40 0,50% 4 080,82
2020-02-20 13:30:45
DAX -0,21% 13 759,38
2020-02-20 12:59:00
NASDAQ 0,87% 9 817,18
2020-02-19 22:03:00
SP500 0,47% 3 386,15
2020-02-19 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.