Sprzedaż w grupie CCC od początku trzeciego kwartału roku obrotowego 2023, czyli od początku sierpnia do 10 października, spadła o 4 proc. rdr - podała grupa w raporcie półrocznym. Wraz z ochłodzeniem grupa obserwuje przyspieszenie dynamiki sprzedaży.


Jak podano, w CCC sprzedaż spadła w okresie od początku sierpnia do 10 października o 12 proc., w HalfPrice wzrosła o 48 proc., w eobuwie spadła 15 proc., w Modivo wzrosła 4 proc. (GMV Modivo +15 proc.).
"Sektor handlu detalicznego nadal pozostaje pod wpływem osłabionej i powoli odbudowującej się siły konsumenta. Ponadto, do końca września bieżącego roku sprzedaży nowej kolekcji jesienno-zimowej towarzyszyły skrajnie niesprzyjające warunki pogodowe – ponadprzeciętnie wysokie temperatury, wpływające wprost na skłonność zakupową klientów (traffic w sklepach CCC niższy we wrześniu o 23 proc. rdr)" - podało CCC.
Grupa pozytywnie ocenia jakość nowej kolekcji oraz jej odbiór przez klientów.
Spółka poinformowała, że sprzedaż oferty Back To School w szyldzie CCC była wyższa rok do roku o blisko 7 proc., z czego blisko 90 proc. dynamikę przychodów odnotowała poszerzona i rozbudowana oferta plecaków szkolnych.
Jak podano, wraz z początkiem października i towarzyszącym mu ochłodzeniem, grupa CCC obserwuje przyspieszenie dynamiki sprzedaży.
W pierwszym tygodniu października przychody grupy CCC wzrosły o 9 proc. w ujęciu rok do roku, w tym: CCC - bez zmiany rdr, HalfPrice +51 proc., eobuwie +5 proc., Modivo +22 proc.
"Bardziej sprzyjające otoczenie rynkowe (m.in. aprecjacja PLN rdr, niższe koszty frachtu) wspierają dalsze umocnienie marży brutto w szyldzie CCC, podczas gdy w grupie Modivo pozostaje ona pod wpływem kontynuowanego procesu optymalizacji zapasów" - napisano.
"Grupa CCC kontynuuje działania oszczędnościowe realizowane we wszystkich szyldach i wchodzi w kluczowy sprzedażowo i wynikowo okres trzeciego kwartału" - dodano. (PAP Biznes)
pel/ ana/