Grupa CCC szacuje, że miała w II kw. 269 mln zł EBITDA wobec konsensusu 236 mln zł

Grupa CCC szacuje, że miała w II kwartale 2018 roku 269 mln zł EBITDA (bez MSSF 16) wobec konsensusu 236 mln zł. Zgodnie z szacunkami, zysk netto j. d. wyniósł w tym okresie 234 mln zł, podczas gdy konsensus zakładał 158,1 mln zł. Zgodnie ze standardem MSSF 16, EBITDA grupy CCC wyniosła 401 mln zł, a zysk netto przypisany jednostce dominującej 202 mln zł.

Przychody CCC w drugim kwartale wyniosły 1.332 mln zł wobec 1.126 mln zł przed rokiem.

Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 717 mln zł, a EBIT - zgodnie ze standardem MSSF 16 - wyniósł 243 mln zł.

Wartość zapasów wyniosła w drugim kwartale 1.843 mln zł (1.360 mln zł przed rokiem), należności od odbiorców wyniosły 157 mln zł (122 mln zł przed rokiem), zobowiązania handlowe 822 mln zł (292 mln zł rok wcześniej), a środki pieniężne i ich ekwiwalenty 709 mln zł (329 mln zł rok wcześniej).

Grupa podała, że zapasy grupy obejmują 1.456 mln zł z tytułu CCC (1.228 mln zł rok wcześniej), 274 mln zł z tytułu Eobuwie (132 mln zł przed rokiem) i 113 mln zł Vogele.

Zadłużenie netto, zgodnie z MSSF 16, wyniosło 3.024 mln zł, a bez MSSF 16 - 527 mln zł. Przed rokiem zadłużenie wynosiło 905 mln zł.

Wskaźnik długu netto do EBITDA wyniósł 1,1 (bez MSSF 16) wobec 1,9 przed rokiem. Zgodnie ze standardem MSSF 16 wskaźnik ten wyniósł 4,2.

Jak podano, na koniec czerwca 2018 roku łączna powierzchnia handlowa grupy CCC wyniosła 660 tys. m kw. (w tym 87 tys. m kw. Vogele), a sieć grupy liczyła 1.164 sklepy (w tym 208 Vogele).

CCC podało, że koszty prowadzenia sklepów na metr kwadratowy, bez uwzględnienia Vogele i Shoe Express, wyniosły w drugim kwartale 198 zł wobec 210 zł rok wcześniej.

Jak podano w komunikacie, zysk brutto na sprzedaży w segmencie offline wyniósł 56,3 proc. (+2,7 pkt. proc. rdr), a w segmencie online 44 proc. (+0,8 pkt. proc. rdr).

Kanał e-commerce w drugim kwartale, według standardu MSSF 16, odnotował sprzedaż na poziomie 232 mln zł (+56 proc. rdr). Zysk brutto na sprzedaży kanału e-commerce wyniósł 102 mln zł (+58 proc. rdr), a EBITDA wyniosła 35 mln zł (27 mln zł przed rokiem).

Szacunkowe wyniki CCC w drugim kwartale 2018 roku (bez MSSF 16) oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i wyników poprzednich okresów
2Q2018 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2018 rdr
Przychody 1332,0 1327,2 0,4% 18,3% 91,9% 2026,1 9,7%
EBITDA 269,0 236,0 14,0% 33,2% - 174,7 -16,2%
EBIT 238,0 207,0 15,0% 31,7% - 118,5 -28,0%
zysk netto j.d. 234,0 158,1 48,1% 60,3% - 105,1 -1,9%
marża EBITDA 20,2% 17,8% 2,41 2,26 33,78 8,62% -2,66
marża EBIT 17,9% 15,6% 2,27 1,82 35,08 5,85% -3,07
marża netto 17,6% 11,9% 5,66 4,60 36,14 5,19% -0,61

(PAP Biznes)

sar/ osz/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
CCC 3,33% 211,20
2018-10-22 17:00:00
WIG -0,22% 56 516,23
2018-10-22 17:05:00
WIG20 -0,18% 2 193,08
2018-10-22 17:15:00
WIG30 -0,05% 2 492,97
2018-10-22 17:15:00
MWIG40 -0,47% 3 943,55
2018-10-22 17:15:00
DAX -0,26% 11 524,34
2018-10-22 17:35:00
NASDAQ 0,26% 7 468,63
2018-10-22 22:02:00
SP500 -0,43% 2 755,88
2018-10-22 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl