Ferro nabyło 100 proc. udziałów w kapitale spółki Heating Polska, która jest dostawcą pomp ciepła na rynku polskim. Wartość transakcji to 9,65 mln zł - podało Ferro w komunikacie.


W ocenie zarządu, akwizycja wpisuje się w ramy ogłoszonej strategii Ferro w zakresie dywersyfikacji i ekspansji produktowej, a także pozwoli na dalszy wzrost w segmencie odnawialnych źródeł energii.
"Z powodzeniem współpracujemy z Heating Polska już od jakiegoś czasu, a transakcję w obecnym otoczeniu rynkowym traktujemy jako dobrą okazję biznesową i kolejny – po Termecie i Testerze - fundament do dalszego rozwoju w segmencie pomp ciepła, który w naszej opinii, po przejściowych perturbacjach, powróci wkrótce na ścieżkę dynamicznego wzrostu, wpisując się w długoterminowe ramy transformacji energetycznej" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Ferro Wojciech Gątkiewicz.
Spółka zaznaczyła, że zawarta transakcja nie zamyka strategii w obszarze ekspansji produktowej i potencjalnych kolejnych transakcji M&A w przyszłości.
Heating Polska jest dostawcą pomp ciepła na rynku polskim. Posiada w swojej ofercie pompy ciepła do ogrzewania budynków oraz pompy ciepła do przygotowania ciepłej wody użytkowej w szerokich zakresach mocy grzewczej, współpracujących z nowoczesnymi systemami sterowania. Spółka prowadzi również szkolenia dla profesjonalistów w obszarze wyboru urządzenia i instalacji pompy ciepła.
Jak podano, w 2022 r. Heating Polska zanotowała ok. 16 mln zł przychodów z wyłączeniem transakcji z Grupą Ferro, a stan środków pieniężnych spółki Heating Polska po pomniejszeniu o zobowiązania finansowe na dzień publikacji informacji o transakcji wykazuje saldo dodatnie. Włączenie spółki do struktury grupy Ferro nastąpi z początkiem sierpnia.
Ferro to producent i dystrybutor armatury sanitarnej i instalacyjnej oraz źródeł ciepła. (PAP Biznes)
doa/ asa/