Grupa Eurocash będzie chciała w tym roku poprawić wyniki. Priorytetem w segmencie detalu będzie dalsza konsolidacja biznesu, a w hurcie główne zadanie to zapewnienie dostępności produktów i ciągłości dostaw w związku z koronawirusem. Jak dotąd nie ma zakłóceń - poinformował PAP Biznes Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocashu.
"Będziemy chcieli w tym roku pokazać wzrost wyników grupy. Zakładamy wzrost sprzedaży LFL w obu segmentach" - powiedział PAP Biznes Owczarek.
"Styczeń i luty były dobre sprzedażowo. Dodatkowo, w lutym był jeden dzień handlowy więcej, co będzie widać w wynikach spółek handlowych" - dodał.
Owczarek ocenił, że w segmencie hurtu nie ma niepokojących symptomów.
"Jesteśmy dobrze zorganizowani. Sprzedaż czwartego kwartału wzrosła, choć kontrakt z Orlenem był wygaszany. Widać jednak, że jesteśmy w stanie pokryć brakujące wolumeny innymi zamówieniami" - powiedział.
Jak poinformował, w segmencie hurtu, w związku z koronawirusem, priorytetem będzie zapewnienie dostępności produktów.
"W segmencie hurtu, w związku z koronawirusem, mamy ważne zadanie zapewnienia dostępności produktów w Polsce i upewnienia się, że nasi pracownicy są bezpieczni, a klientom gwarantujemy ciągłość ich biznesu. To jest nasz priorytet na ten rok i wielka społeczna odpowiedzialność całej firmy" - powiedział.
Grupa Eurocash, która jest największą polską firmą zajmującą się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, zauważyła już wzrost zamówień.
"W związku z koronawirusem obserwujemy wzrost zamówień, ale nie przekracza to pojemności naszego systemu logistycznego. Radzimy sobie ze zwiększonymi wolumenami i staramy się realizować na bieżąco wszystkie zamówienia. Wskaźniki logistyczne są na odpowiednich poziomach, zapewniamy dostęp żywności dla naszych klientów i dla naszej własnej sieci" - powiedział Owczarek.
"Jesteśmy grupą, która zapewnia ok. 10 proc. dostaw żywności w Polsce, czujemy na sobie tę odpowiedzialność" - dodał.
Grupa wdraża regulacje i zasady określone przez Głównego Inspektora Sanitarnego, a także współpracuje z GIS przy opracowaniu szczegółowych wytycznych dla branży.
"Monitorujemy sytuację na bieżąco, wdrożyliśmy procedury, by zapewnić bezpieczeństwo naszym pracownikom, klientom oraz zagwarantować ciągłość dostaw" - powiedział członek zarządu Eurocashu.
Jak powiedział, na początku epidemii spółka zwiększyła zapasy podstawowych produktów żywnościowych.
"Jak do tej pory nie mamy żadnych incydentów. Pracujemy szybciej, więcej, ale nasz łańcuch dostaw działa bez zakłóceń" - powiedział Jacek Owczarek.
Pod koniec 2019 roku Eurocash zawarł z funduszami z Grupy MCI umowę, dotyczącą nabycia ok. 55,6 proc. akcji spółki Frisco, prowadzącej supermarket online. Szacowana wartość transakcji wyniesie ok. 130 mln zł.
Zamknięcie transakcji planowane jest nie później niż do końca czerwca 2020 roku. Eurocash ma obecnie ok. 44 proc. udziału we Frisco.
"Wydaje się, że spółka Frisco radzi sobie teraz, w okresie epidemii, trochę lepiej niż konkurencja, ale wydłużone terminy dostaw jednak są. W Warszawie widać znaczący wzrost zainteresowania zakupami online" - powiedział Jacek Owczarek.
"Pracujemy nad integracją Frisco, ale więcej będziemy mogli powiedzieć o naszych planach dotyczących tego biznesu po drugim kwartale" - dodał.
W czwartym kwartale 2019 r. Eurocash zakończył integrację przejętych w poprzednich latach sieci supermarketów z Delikatesami Centrum. Od pierwszego kwartału tego roku wszystkie te sklepy zarządzane są już w ramach jednej struktury organizacyjnej, co - zdaniem spółki - powinno przełożyć się na dalszą poprawę efektywności.
"W segmencie detalu jesteśmy po pierwszych tygodniach pracy po integracji. Celem jest dalsza konsolidacja naszego biznesu. Krótkoterminowo dalej będziemy na tym skupiać naszą uwagę" - powiedział członek zarządu.
W ramach segmentu Projekty spółka stawia m.in. na rozwój sieci Duży Ben.
"Zdecydowaliśmy się przyśpieszyć ekspansję Dużego Bena i widzimy, że ten projekt ma szansę na osiągnięcie breakeven w 2020 roku. Koncept takiego sklepu jaki udało nam się rozwinąć bardzo dobrze sprawdza się na rynku" - powiedział Owczarek.
W 2019 roku liczba marketów Duży Ben podwoiła się i na koniec grudnia liczyła 77 placówek.
Anna Pełka (PAP Biznes)
pel/ ana/



























































