Esotiq & Henderson chce w '19 utrzymać marżę, podwoić przychody z e-commerce

Spółka Esotiq & Henderson, zajmująca się sprzedażą bielizny, chce w tym roku utrzymać wysoką marżę brutto na sprzedaży. Zakłada podwojenie przychodów ze sprzedaży internetowej - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej.

"Naszym celem na 2019 rok jest utrzymanie wysokiej marży brutto na sprzedaży. To ambitny plan, tym bardziej, że nie wiemy, jak się będzie zachowywać dolar" - powiedział Krzysztof Jakubowski, wiceprezes Esotiq & Henderson.

W 2018 roku marża brutto na sprzedaży w grupie Esotiq wzrosła o 4,5 p.p. do 63,7 proc. W jednostce dominującej marża wzrosła o 3,8 p.p. do 63,2 proc.

Po pierwszych dwóch miesiącach 2019 roku marża spadła o ok. 2 p.p. do ok. 56 proc.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży były w 2018 roku niższe o 1 proc. rdr i wyniosły 155 mln zł.

Spółka szacuje, że w okresie styczeń - luty tego roku jej przychody wzrosły o ok. 20 proc. do ok. 27 mln zł.

"Chcielibyśmy utrzymać tendencje z pierwszego kwartału dotyczące wzrostu sprzedaży" - powiedział Jakubowski.

Dodał, że "byłoby miło", gdyby sprzedaż w tym roku wzrosła dwucyfrowo.

Poinformował, że spółka chciałaby w tym roku podwoić przychody ze sprzedaży internetowej.

"W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży e-commerce wyniosły ok. 9 mln zł. W tym roku chcielibyśmy tę wartość podwoić, do ok. 18 mln zł" - powiedział wiceprezes.

W 2018 roku sprzedaż e-commerce odpowiadała za 6 proc. przychodów grupy.

Grupa Esotiq prowadzi sprzedaż online w 29 krajach poprzez 4 własne sklepy internetowe oraz platformy multibrandowe. Obecnie sprzedaż e-commerce prowadzona jest w 13 językach, towar dostarczany jest do wszystkich krajów Unii Europejskiej.

"Szykujemy się do otwarcia kolejnych sklepów internetowych. Sieć e-commerce zostanie powiększona o Białoruś, Mołdawię i Rosję" - powiedział Jakubowski.

Poinformował, że w kraju widać wzrost sprzedaży online po wprowadzeniu niedziel niehandlowych.

Ocenił, że spółkę dotyka zakaz handlu w niedziele, choć mniej niż innych, gdyż sklepy franczyzowe działają poza galeriami handlowymi i w niedziele i tak nie prowadziły sprzedaży, a w soboty pracowały krócej.

Na koniec 2018 roku stacjonarna sieć grupy liczyła 294 salony, w tym 232 salony franczyzowe oraz 62 salony własne. Sklepy działają w Polsce, Niemczech, Mołdawii, na Białorusi i Ukrainie. W ubiegłym roku spółka otworzyła swój pierwszy salon w Rosji.

Całkowita powierzchnia sprzedażowa Esotiq wzrosła w 2018 roku o 3 proc. do 17.873 m kw.

W tym roku liczba salonów stacjonarnych ma się zwiększyć o 35 placówek: 20 w Polsce, 4 w Niemczech, 8 na rynkach wschodnich i 3 w krajach bałtyckich (Łotwa, Estonia).

Wiceprezes poinformował, że spółka zamierza kontynuować skup akcji własnych. Zarząd nie podjął jeszcze decyzji w sprawie dywidendy za 2018 rok.

Jednostkowy zysk netto wyniósł 6,1 mln zł (spadek o 24,3 proc. rdr). Na wynik wpływ miały odpisy aktualizujące. (PAP Biznes)

pel/ gor/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
ESOTIQ 0,00% 11,70
2019-12-16 11:02:48
WIG 0,38% 56 942,50
2019-12-16 13:00:00
WIG20 0,55% 2 118,03
2019-12-16 13:15:45
WIG30 0,45% 2 425,96
2019-12-16 13:15:00
MWIG40 0,25% 3 846,92
2019-12-16 13:00:45
DAX 0,66% 13 370,20
2019-12-16 13:11:00
NASDAQ 0,20% 8 734,88
2019-12-13 22:03:00
SP500 0,01% 3 168,80
2019-12-13 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.