Emperia w '17 chce otworzyć ok. 100 sklepów

Emperia chce w całym 2016 roku otworzyć łącznie około 60 sklepów, a w 2017 roku nawet około 100. Spółka na początku 2017 roku zamierza uruchomić pierwsze sklepy w formacie convenience i planuje do końca 2017 roku otworzyć nowe centrum dystrybucyjne - poinformował Dariusz Kalinowski, prezes spółki.

Emperia w '17 chce otworzyć ok. 100 sklepów
Emperia w '17 chce otworzyć ok. 100 sklepów (fot. Wojciech Wojcik / FORUM)

Pod koniec III kwartału 2016 roku Emperia miała 358 sklepów Stokrotka, czyli o dziesięć więcej niż pod koniec czerwca 2016 roku.

W trakcie III kwartału Emperia otworzyła 2 supermarkety, 1 market oraz 8 sklepów franczyzowych. Całkowita powierzchnia sklepów otwartych w tym czasie wynosiła 4.715 m kw.

"Chcemy zamknąć rok liczbą około 60 nowych sklepów. W przyszłym roku chcemy mierzyć w 100 sklepów bez sklepów convenience i ewentualnych przejęć" - powiedział podczas wtorkowej konferencji prasowej Kalinowski.

Prezes poinformował, że Stokrotka w III kwartale rozpoczęła prace nad nowym konceptem sklepu - formatem convenience, który ma być oparty na formule franczyzowej. Otwarcie pierwszej placówki planowane jest na styczeń 2017 roku.

"Pracujemy nad tym sklepem, za chwilę go pokażemy. Będzie to mały sklep, w których będzie można zrobić kompleksowe zakupy. W styczniu powinny się pojawić pierwsze sklepy" - powiedział Kalinowski.

"Nie musimy podpisywać nowych kontraktów z dostawcami, będziemy bazować na zasobach, które mamy. Wydaje nam się, że to sklepy z ogromnym potencjałem" - dodał.

Prezes poinformował, że do końca listopada Emperia wytypuje miejsca, gdzie pojawić się mogą nowe centra dystrybucji.

"Trzecie centrum dystrybucji pojawi się w końcówce przyszłego roku" - powiedział Kalinowski.

Po trzech kwartałach 2016 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 21,1 proc. rdr do 1.818 mln zł.

"20-procentowy wzrost w przyszłym roku tyko na bazie wzrostu organicznego nie jest możliwy" - powiedział Kalinowski.

Prezes poinformował, że w segmencie detalicznym spółka będzie chciała podnieść dostępność świeżych towarów w sklepach, zweryfikować politykę cenową z udziałem firm zewnętrznych i wprowadzić nowe programy lojalnościowe dla klientów.

Spółka podała, że w październiku wzrost sprzedaży LFL w sklepach własnych wyniósł 3,7 proc., a w okresie styczeń-wrzesień 2016 roku sprzedaż LFL wzrosła o 6,4 proc.

"W IV kwartale dążymy do wzrostu sprzedaży, który widzimy w październiku" - powiedział Kalinowski. (PAP)

seb/ osz/

Źródło: PAP Biznes

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 ~niepelnosprawny_org

rozgośćcie sie na podkarpaciu, daleko do was, a nawet ok...

! Odpowiedz
1 0 ~aaaaaaaa

Po co Ci to badzi..ie??... masz swoje lokalne sieci to tam rób zakupy.. Poczytaj na gowork o warunkach pracy i pensji pracowników

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
WIG -0,84% 58 616,01
2020-01-21 17:15:01
WIG20 -0,92% 2 158,04
2020-01-21 17:15:01
WIG30 -0,92% 2 484,45
2020-01-21 17:15:01
MWIG40 -1,06% 4 040,51
2020-01-21 17:15:01
DAX 0,05% 13 555,87
2020-01-21 17:37:00
NASDAQ -0,19% 9 370,81
2020-01-21 22:02:00
SP500 -0,27% 3 320,79
2020-01-21 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.