Emperia chce w całym 2016 roku otworzyć łącznie około 60 sklepów, a w 2017 roku nawet około 100. Spółka na początku 2017 roku zamierza uruchomić pierwsze sklepy w formacie convenience i planuje do końca 2017 roku otworzyć nowe centrum dystrybucyjne - poinformował Dariusz Kalinowski, prezes spółki.


Pod koniec III kwartału 2016 roku Emperia miała 358 sklepów Stokrotka, czyli o dziesięć więcej niż pod koniec czerwca 2016 roku.
W trakcie III kwartału Emperia otworzyła 2 supermarkety, 1 market oraz 8 sklepów franczyzowych. Całkowita powierzchnia sklepów otwartych w tym czasie wynosiła 4.715 m kw.
"Chcemy zamknąć rok liczbą około 60 nowych sklepów. W przyszłym roku chcemy mierzyć w 100 sklepów bez sklepów convenience i ewentualnych przejęć" - powiedział podczas wtorkowej konferencji prasowej Kalinowski.
Prezes poinformował, że Stokrotka w III kwartale rozpoczęła prace nad nowym konceptem sklepu - formatem convenience, który ma być oparty na formule franczyzowej. Otwarcie pierwszej placówki planowane jest na styczeń 2017 roku.
"Pracujemy nad tym sklepem, za chwilę go pokażemy. Będzie to mały sklep, w których będzie można zrobić kompleksowe zakupy. W styczniu powinny się pojawić pierwsze sklepy" - powiedział Kalinowski.
"Nie musimy podpisywać nowych kontraktów z dostawcami, będziemy bazować na zasobach, które mamy. Wydaje nam się, że to sklepy z ogromnym potencjałem" - dodał.
Prezes poinformował, że do końca listopada Emperia wytypuje miejsca, gdzie pojawić się mogą nowe centra dystrybucji.
"Trzecie centrum dystrybucji pojawi się w końcówce przyszłego roku" - powiedział Kalinowski.
Po trzech kwartałach 2016 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 21,1 proc. rdr do 1.818 mln zł.
"20-procentowy wzrost w przyszłym roku tyko na bazie wzrostu organicznego nie jest możliwy" - powiedział Kalinowski.
Prezes poinformował, że w segmencie detalicznym spółka będzie chciała podnieść dostępność świeżych towarów w sklepach, zweryfikować politykę cenową z udziałem firm zewnętrznych i wprowadzić nowe programy lojalnościowe dla klientów.
Spółka podała, że w październiku wzrost sprzedaży LFL w sklepach własnych wyniósł 3,7 proc., a w okresie styczeń-wrzesień 2016 roku sprzedaż LFL wzrosła o 6,4 proc.
"W IV kwartale dążymy do wzrostu sprzedaży, który widzimy w październiku" - powiedział Kalinowski. (PAP)
seb/ osz/