Emperia Holding chce w tym roku otworzyć 15 sklepów "Stokrotka", a w kolejnych latach po 30 punktów rocznie. W 2016 r. grupa chce mieć ponad 300 "Stokrotek". Nie wyklucza przejęć - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki.
"W tym roku planujemy otwarcie 15 +Stokrotek+, a w kolejnych latach po 30" - powiedział Artur Kawa, prezes spółki.
Grupa zakłada że w 2016 r. sieć supermarketów "Stokrotka" liczyć będzie ponad 300 sklepów.
Na koniec 2012 roku sieć Stokrotek obejmowała 201 supermarketów.
Dariusz Kalinowski, prezes Stokrotki dodał, że spółkę interesują fuzje i przejęcia małych i średnich regionalnych sieci ze sprzedażą kilkuset milionów złotych.
"Prowadzimy sporo rozmów. Nie możemy jednak obiecać, że w tym roku dojdzie do jakiejś transakcji" - poinformował.
Stokrotka miała w 2012 roku 1,75 mld zł obrotów.
"Średnie tempo wzrostu obrotów Stokrotki w latach 2005-12 to 20 proc. Czy dalej będziemy tyle rosnąć? To na pewno duże wyzwanie"- powiedział Kalinowski.
Strategia dla sieci Stokrotka oprócz rozwoju zakłada m.in. rozszerzenie asortymentu convenience i towarów regionalnych, nacisk na świeże towary, wzmocnienie marki własnej (do 17 proc. w 2015 roku), nowy układ i organizację sprzedaży, nową ekspozycję, odświeżenie wizerunku sklepów i nową politykę cenową. (PAP)
pel/ asa/