EBITDA Netii w II kw. wyniosła 92,1 mln zł, blisko konsensusu

Netia wypracowała w drugim kwartale 2018 roku 92,1 mln zł zysku EBITDA wobec 97,2 mln zł rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się wyniku na poziomie 91,2 mln zł.

Wynik EBITDA Netii był w drugim kwartale o 5,2 proc. niższy niż przed rokiem i 0,5 proc. wyższy niż w pierwszym kwartale 2018 roku. Z kolei skorygowany wynik EBITDA (pomniejszony o koszty reorganizacji oraz inne zdarzenia jednorazowe) sięgnął 93,1 mln zł i był o 2,3 proc. niższy rok do roku. Marża skorygowanej EBITDA w drugim kwartale wyniosła 27,2 proc. wobec 26,4 proc. rok wcześniej.

Przychody operatora telekomunikacyjnego wyniosły 342,9 mln zł i 0,2 proc. wyższe do oczekiwań analityków, którzy szacowali sprzedaż na 342,3 mln zł. Przychody Netii spadły rok do roku o 5,1 proc. i były niższe o 1,2 proc. niż w pierwszym kwartale.

"Spadek przychodów był przede wszystkim związany z niższą liczbą usług (RGU), w tym zwłaszcza usług opartych o dostęp regulowany w obszarze B2C oraz z utrzymującą się presją cenową na usługi głosowe" - napisano w raporcie.

Przychody w segmencie usług dla klientów detalicznych (B2C) wyniosły 155 mln zł, co oznacza spadek o 9 proc. rok do roku. Sprzedaż dla klientów biznesowych (B2B) spadła o 2 proc., do 181 mln zł.

Zysk netto Netii w drugim kwartale wyniósł 11,7 mln zł, podczas gdy analitycy ankietowani przez PAP Biznes szacowali wynik na poziomie 16,2 mln zł. Wynik był o 15 proc. niższy rok do roku i 44,7 proc. niższy niż pierwszym kwartale.

Efektywna stopa podatkowa spółki w drugim kwartale wyniosła 47 proc. - podatek dochodowy wyniósł 10,3 mln zł przy zysku brutto na poziomie 22,05 mln zł.

Skorygowane operacyjne przepływy pieniężne grupy sięgnęły w drugim kwartale 30,55 mln zł, co oznacza wzrost o 63 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Wydatki inwestycyjne Netii wyniosły 61,1 mln zł i były o prawie 15 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Poniżej wyniki Netii za drugi kwartał w porównaniu z konsensusem PAP Biznes i wynikami poprzednich okresów.

2Q2018 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2018 rdr








Przychody 342,9 342,3 0,2% -5,1% -1,2% 689,8 -5,0%
EBITDA 92,1 91,2 1,0% -5,2% 0,5% 183,8 -4,3%
EBIT 20,3 21,0 -3,0% 9,1% -7,1% 42,3 22,6%
zysk netto j.d. 11,7 16,2 -27,9% -15,0% -44,7% 32,9 25,4%








marża EBITDA 26,9% 26,6% 0,22 -0,04 0,43 26,65% 0,19
marża EBIT 5,9% 6,1% -0,19 0,77 -0,38 6,13% 1,38
marża netto 3,4% 4,7% -1,33 -0,40 -2,69 4,77% 1,16

DANE OPERACYJNE

Na koniec czerwca Netia świadczyła łącznie 1,938 mln usług, o 22,6 tys. mniej niż na koniec marca. Spadek miał miejsce zarówno w usługach świadczonych na własnej sieci (na koniec czerwca Netia świadczyła 1,177 mln usług, o 1,7 tys. mniej niż kwartał wcześniej), jak na sieciach obcych (na koniec czerwca baza wynosiła 760,7 tys. usług, o 20,9 tys. mniej niż na koniec marca).

Baza usług głosowych Netii liczyła 970,2 tys. linii, o 18,8 tys. mniej niż kwartał wcześniej. Spadek dotyczył usług na sieci własnej (o 4,3 tys. mniej, do 572,3 tys.), oraz dostępie regulowanym : WLR (spadek o 11,9 tys., do 337,3 tys.) i LLU (spadek o 2,7 tys., do 60,5 tys.).

Średni miesięczny przychód na klienta (ARPU) usługi głosowej Netii spadł się w drugim kwartale wobec pierwszych trzech mięsięcy roku o 2 zł, do 30 zł.

Liczba usług szerokopasmowych spadła do 617,4 tys. z 628,3 tys. na koniec marca. Usługi na własnej sieci operatora zanotowały spadek o 2 tys. do 404 tys., przy czym na sieci nowej generacji (NGA) baza urosła o 7,5 tys. do 226,4 tys. Liczba usług świadczonych na sieciach innych operatorów spadła odpowiednio o 5,5 tys. w przypadku usług LLU (do 134,4 tys.) oraz 3,5 tys. na usługach BSA (do 79 tys.).

Średni miesięczny przychód na port usług szerokopasmowych wzrósł o 3 zł do 56 zł.

W drugim kwartale liczba aktywnych klientów usług telewizyjnych w Netii wzrosła do 200,5 tys., czyli o 4,5 tys. usług wobec pierwszego kwartału. ARPU usługi telewizyjnej wzrosło do 44 zł z 43 zł kwartał wcześniej.

Z końcem czerwca Netia świadczyła klientom 138,1 tys. głosowych usług mobilnych, o prawie 4 tys. więcej niż kwartał wcześniej. Średni przychód na klienta głosowej usługi mobilnej spadł do 15 zł z 16 zł w pierwszym kwartale. (PAP Biznes)

kuc/ osz/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
NETIA -0,21% 4,75
2018-10-22 17:00:00
WIG -0,22% 56 516,23
2018-10-22 17:05:00
WIG20 -0,18% 2 193,08
2018-10-22 17:15:00
WIG30 -0,05% 2 492,97
2018-10-22 17:15:00
MWIG40 -0,47% 3 943,55
2018-10-22 17:15:00
DAX -0,26% 11 524,34
2018-10-22 17:35:00
NASDAQ 0,26% 7 468,63
2018-10-22 22:02:00
SP500 -0,43% 2 755,88
2018-10-22 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl