Zysk EBITDA grupy Eurocash w pierwszym kwartale 2022 roku wyniósł 151 mln zł wobec 115,9 mln zł zysku rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP zakładał 143,8 mln zł zysku EBITDA.


Strata netto jednostki dominującej wyniosła 51,7 mln zł wobec 46,2 mln zł straty oczekiwanej przez rynek i wobec 70,5 mln zł straty rok wcześniej. Strata netto wyniosła 50,3 mln zł wobec 70,9 mln zł straty w I kwartale 2021 r.
Skonsolidowana sprzedaż grupy w I kwartale 2022 r. wzrosła o 12,3 proc. rdr do 6,53 mld zł. Konsensus wynosił 6,47 mld zł.
Jak podała spółka, wyraźnie wyższą sprzedaż osiągnięto w każdym formacie dystrybucji segmentu hurtowego, w segmencie detalicznym sprzedaż wzrosła głównie dzięki przejęciu sieci Arhelan, zaś motorem wzrostu sprzedaży w segmencie Projekty była dalsza ekspansja Frisco i sieci Duży Ben.
Sprzedaż zewnętrzna towarów zrealizowana przez grupę w segmencie hurtowym w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosła 4,67 mld zł i była o 11,5 proc. wyższa rdr. EBITDA segmentu hurtowego wzrosła o 26,5 proc. rdr, do 149 mln zł.
Sprzedaż towarów w segmencie detalicznym wyniosła 1,66 mld zł, co oznacza wzrost o 12,4 proc. rdr. EBITDA segmentu wzrosła 44,8 proc. rdr, do 52 mln zł.
Sprzedaż segmentu Projekty wyniosła 168 mln zł, co oznacza wzrost o 42 proc. rdr. Jak podano, największy udział w tym wzroście miał e-supermarket Frisco (objęty pełną konsolidacją od czerwca 2020 r.), którego dynamika wzrostu sprzedaży przekracza 43 proc., a wartość sprzedaży sięgnęła 97,5 mln zł. Strata EBITDA segmentu Projekty wyniosła 18 mln zł wobec 11 mln zł straty w analogicznym okresie 2021 r.
"Liczymy na kontynuację wzrostów w kolejnych kwartałach, mimo wyzwań, z jakimi musi się zmierzyć nasza branża i cała gospodarka. Czynnikiem sprzyjającym sprzedaży w drugim kwartale był fakt, że święta wielkanocne w tym roku wypadły w drugiej połowie kwietnia, podczas gdy w 2021 roku na początku miesiąca, w związku z czym większość naszych klientów robiła wówczas większe zakupy jeszcze pod koniec pierwszego kwartału. Dobrym prognostykiem dla całej branży jest również dobra, słoneczna pogoda, która sprzyja m.in. sprzedaży napojów" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Paweł Surówka.(PAP Biznes)
pel/
























































