REKLAMA
GPW

EBITDA Cyfrowego Polsatu w I kw. wyniosła 1,038 mln zł; zbliżona do oczekiwań

2019-05-14 06:30
publikacja
2019-05-14 06:30

Zysk EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu - według standardu MSSF 16- wyniósł w pierwszym kwartale 1,038 mln zł i był o 1,3 proc. wyższy od średniej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes. Przychody grupy wyniosły 2,792 mld zł, o 1,1 proc. więcej niż wynosiła średnia prognoz analityków.

fot. / / Cyfrowy Polsat

Oczekiwania dziesięciu biur maklerskich ankietowanych przez PAP Biznes co do zysku EBITDA grupy wahały się od 1,015 mld zł do 1,041 mld zł. Średnia wynosiła 1,025 mld zł, a mediana 1,023 mld zł.

Według poprzedniego standardu rachunkowości zysk EBITDA wyniósł 922 mln zł i był o 0,4 proc. niższy od konsensusu. Wynik wzrósł o 3,6 proc. rok do roku.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu wyniósł 291,9 mln zł i był o 21,9 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes, który wynosił 239,4 mln zł.

Przychody grupy wzrosły rok do roku o 19 proc.

Grupa podała, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował (z wyłączeniem nowego standardu rachunkowego) w pierwszym kwartale 2,389 mld zł przychodów, o 17 proc. więcej niż przed rokiem oraz 781 mln zł EBITDA, o 3 proc. więcej. Wzrost wyników spowodowany był głównie konsolidacją wyników grupy Netia, nad którą Cyfrowy Polsat zaczął sprawować kontrolę w maju 2018 r.

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej Cyfrowego Polsatu wypracował 455 mln zł przychodów, o 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku. Zysk EBITDA segmentu wzrósł o 4 proc. do 141 mln zł. Wyniki segmentu były pod wpływem włączenia do oferty hurtowej nowych kanałów telewizyjnych - w szczególności pakietów Eleven Sports Network oraz Polsat Sport Premium.

Skorygowane wolne przepływy pieniężne grupy, po uwzględnieniu kosztów odsetek, wyniosły w pierwszym kwartale 168 mln zł wobec 275 mln zł rok wcześniej. Spółka podała, że na niższe przepływy wpłynęły m.in. wyższe nakłady inwestycyjne, rata za zakup treści sportowych oraz zapłata kuponu od obligacji. 

Poniżej przedstawiamy wyniki Cyfrowego Polsatu w pierwszym kwartale 2019 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes.

Konsensus odnosi się do wyników według standardu MSSF 16.

1Q2019 wyniki kons. różnica r/r q/q
Przychody 2791,6 2761,0 1,1% 19,0% -7,0%
EBITDA 1038,3 1025,0 1,3% - -
EBITDA (wg MSR 17) 922,0 925,3 -0,4% 3,6% -2,1%
EBIT 491,2 424,2 15,8% - -
zysk netto j.d. 291,9 239,4 21,9% - -
marża EBITDA 33,0% 37,2% -4,15 - -
marża EBIT 17,6% 15,4% 2,24 - -
marża netto 10,5% 8,7% 1,77 - -

*** Konsensus tworzony jest na podstawie prognoz biur maklerskich zebranych wcześniej przez PAP. Są one dostępne w pełnej wersji Serwisu Ekonomicznego PAP Biznes oraz na stronie http://biznes.pap.pl/konsensusy. Baza konsensusów PAP zawiera prognozy wyników kwartalnych i rocznych dla ponad 200 spółek notowanych na GPW. 

Liczba usług świadczonych przez grupę Cyfrowego Polsatu wzrosła w pierwszym kwartale 2019 roku o 67,6 tys. do 16,97 mln - wynika z raportu kwartalnego grupy.

Wzrost o 71,7 tys. miał miejsce w przypadku usług świadczonych w modelu abonamentowym, a liczba usług przedpłaconych (prepaid) spadła o 4,1 tys.

Na koniec marca z oferty usług pakietowych grupy korzystało 1,855 mln klientów, co stanowi wzrost o 18 proc. rok do roku. Nasycenie bazy klientów kontraktowych usługami łączonymi wyniosło 33 proc., o 2 pkt. proc. więcej niż na koniec 2018 roku.

Poniżej prezentujemy tabelę z liczbą usług świadczonych przez Cyfrowy Polsat na koniec pierwszego kwartału 2019 roku w porównaniu z poprzednimi okresami:

2018 2019
I kw. II kw. III kw. IV kw. I kw.
Łączna liczba usług (na koniec okresu) 16 579 337 16 698 622 16 851 153 16 906 133 16 973 770
zmiana 56 740 119 285 152 531 54 980 67 637
USŁUGI KONTRAKTOWE
liczba usług (na koniec okresu) 13 796 153 13 929 804 14 057 045 14 259 264 14 330 995
-zmiana 111 109 133 651 127 241 202 219 71 731
w tym:
Płatna telewizja 4 984 391 5 027 520 5 038 210 5 098 917 5 077 221
-zmiana 41 751 43 129 10 690 60 707 -21 696
Telefonia komórkowa 6 997 850 7 098 239 7 209 240 7 345 213 7 452 479
-zmiana 65 174 100 389 111 001 135 973 107 266
Internet 1 813 912 1 804 045 1 809 595 1 815 134 1 801 295
-zmiana 4 184 -9 867 5 550 5 539 -13 839
Liczba klientów na koniec okresu 5 743 832 5 724 492 5 712 151 5 706 147 5 672 790
-zmiana -32 766 -19 340 -12 341 -6 004 -33 357
ARPU na klienta (PLN) wg MSR 18 81,9 84 84 84,0 82,9
-zmiana - 2,1 - 0,4 -1,1
USŁUGI PRZEDPŁACONYCH
Łączna liczba usług (na koniec okresu) 2 783 184 2 768 818 2 794 108 2 646 869 2 642 775
-zmiana -54 369 -14 366 25 290 -147 239 -4 094
w tym:
Płatna telewizja 75 159 59 722 91 261 95 685 144 586
-zmiana -4 402 -15 437 31 539 4 424 48 901
Telefonia komórkowa 2 539 402 2 545 749 2 550 355 2 423 774 2 387 672
-zmiana -40 211 6 347 4 606 -126 581 -36 102
Internet 168 623 163 347 152 492 127 410 110 517
-zmiana -9 756 -5 276 -10 855 -25 082 -16 893
ARPU na usługę (PLN) 20,1 20,4 20,8 20,3 20,1
-zmiana - 0,3 0,4 -0,5 -0,2
NADAWANIE I PRODUKCJA TELEWIZYJNA
Udział w oglądalności (proc.) 23,9 24,2 25,1 24,2 23,4
Udział w rynku reklamy (proc.) 26,9 26,7 27,6 27,7 28,0

(PAP Biznes)

kuc/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki