Czasami trudno zamknąć konto w banku. "Stary dowód albo zapraszamy do placówki"

analityk Bankier.pl

Warto aktualizować swoje dane osobowe w bankach. Może się bowiem okazać, że nieaktualne informacje o nas utrudnią nam nie tylko skorzystanie z oferty, ale też… pożegnanie się z bankiem. Z taką sytuacją spotkała się jedna z naszych czytelniczek.

Obowiązek aktualizowania danych osobowych wynika wprost z regulaminów bankowych. Kiedy skończy się nam ważność dowodu osobistego, po wyrobieniu nowego dokumentu powinniśmy zaktualizować dane w banku. Pani Anna tego nie zrobiła i ma problem z zamknięciem konta w Idea Banku. W celu weryfikacji jej tożsamości bank żąda od niej podania... danych ze starego dowodu. A ona ich nie pamięta.

– Idea Bank odmawia zamknięcia mojego konta, na którym nie mam żadnych zobowiązań ani środków. Żąda posłużenia się moim od 3 lat nieważnym dowodem osobistym, którego już nie posiadam. Musi najpierw zaktualizować dane w swojej bazie. Jeśli go nie udostępnię, mam jechać do oddziału banku w innym mieście, żeby okazać mój aktualny dowód osobisty, ponieważ jego skanu nie akceptują – pisze czytelniczka.

(Shutterstock)

– Jest to niezbędne, żeby można było zweryfikować klienta i wprowadzić aktualne dane z nowego dokumentu. Dopiero po przeprowadzeniu tego całego procesu klient będzie mógł zamknąć konto w banku – informuje biuro prasowe Idea Banku. – Jeśli natomiast klient nie pamięta danych starego dowodu osobistego oraz nie posiada w banku karty wzorów podpisów (w sytuacji gdy była tylko obsługa zdalna), musi udać się do oddziału banku i tam zlecić dyspozycję zamknięcia konta – tłumaczą służby prasowe.

A to już problem, bo bank nie dysponuje dużą siecią oddziałów. Czytelniczkę czeka więc wycieczka do innego miasta w celu zamknięcia rachunku. Trochę sama jest sobie winna, bo nie podała nowych danych w banku po wymianie dowodu. Z drugiej strony wydaje się, że bank nie powinien żądać w takiej sytuacji posłużenia się nieważnym dowodem osobistym. Ale jak wynika z odpowiedzi biura prasowego, procedury tej najwidoczniej nie da się przeskoczyć.

Warto przy okazji zwrócić uwagę na jeszcze jedną kwestię. Banki upraszczają procedury zdalnego zawierania umów o konta czy karty, ale często okazuje się, że wypowiedzenie umowy (zobacz: Jak zamknąć konto w banku?) zdalnie nie jest już takie proste. Ciężko znaleźć taką opcję na przykład w systemie bankowości internetowej. Problem pojawia się też w sytuacjach, gdy konto było zakładane zdalnie przelewem, a bank nie dysponuje kartą wzoru podpisów. Wysłanie wypowiedzenia listownie z własnoręcznym podpisem może okazać się w takiej sytuacji nieskuteczne. Co więcej, niektóre banki, jak np. ING, wymagają na wypowiedzeniu listownym potwierdzenia notarialnego podpisu.

Wojciech Boczoń

Źródło:
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
3 11 kryzysio

No proszę, a do mnie jakiś czas temu dzwoniła p. Elżbieta z mojego oddziału Banku Spółdzielczego i uprzejmie przypomniała o konieczności zmiany numeru dowodu po utracie ważności. Można? Można.

! Odpowiedz
4 1 racek

Mi NestBank odmówił przeniesienia konta do CA bo nie miałem u nich złożonego wzoru podpisu. Promocja przeniesienia konta przypadła.

! Odpowiedz
0 2 tergal

Zapewne konto było założone przelewem. To nie ma nic wspólnego z sytuacją opisaną powyżej, trybisz?

! Odpowiedz
1 28 obywateltbg

Niech skorzysta z usługi bankowej przeniesienia konta do banku, który jest w jej miejscowości i zamknie go już w banku u siebie.

! Odpowiedz
0 14 masekrut555

Przy okazji zdąży jeszcze na promocję np. w Credit Agricole za przeniesienie konta.

! Odpowiedz
2 6 tergal odpowiada masekrut555

Znajomy przenosił do nich konto razem ze swoja całą rodziną aż 3 razy!

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne