Czarne chmury nad fabryką Opla w Gliwicach?

Niemiecki dziennik ekonomiczny "Handelsblatt" z niepokojem komentuje plany szefa koncernu motoryzacyjnego PSA Carlosa Tavaresa wobec fabryki Opla w Gliwicach. Według gazety Tavares stosuje kontrowersyjne triki, żeby zmniejszyć zatrudnienie i obniżyć pensje.

(fot. Marek Kuwak / FORUM)

"Handelsblatt" przypomina, że Tavares chce po fuzji kierowanego przez siebie francuskiego PSA z Fiat Chrysler Automobiles uczynić z nowego przedsiębiorstwa czwartego na świecie producenta aut. Bez zamykania żadnej ze 120 fabryk.

"Jak może się to udać? Odpowiedzi dostarczają działania PSA w Gliwicach, gdzie Opel od ponad 20 lat produkuje model Astra" - pisze ekonomiczna gazeta, przypominając, że w 2017 roku PSA przejął marki Opel i Vauxhall. W 2021 r. skończy się jednak produkcja kompaktowego samochodu na Śląsku, a jego następca będzie montowany w centrali Opla w Ruesselsheim. W Polsce, dzięki dotacjom państwowym z linii produkcyjnych zjedzie z kolei do 100 tys. samochodów dostawczych rocznie - obiecał w maju br. PSA.

Opel odpowiada na doniesienia ws. polskich pracowników z Gliwic

Pracownicy nowej spółki PSA Manufacturing Poland, zatrudnieni w Gliwicach przy przygotowaniach do uruchomienia produkcji dużych samochodów dostawczych Grupy PSA, pracują na takich samych zasadach jak wcześniej w fabryce Opla – wynika z informacji spółki.

"To właściwie dobra wiadomość dla pracowników Opla. Ale jest pewien haczyk: Tavares i jego ludzie nie inwestują na Śląsku w istniejącą firmę (Opel Manufacturing Poland), ale za pośrednictwem PSA Manufacturing Poland najwyraźniej budują nową fabrykę na terenie istniejącego zakładu w Gliwicach. Rezultat? Jeśli pracownicy Opla będą chcieli montować pojazdy w przyszłości, będą musieli przejść do nowej firmy i zgodzić sie tam na znacznie gorsze warunki" - tłumaczy "Handelsblatt".

Oprócz tego, z cytowanego przez dziennik oświadczenia europejskiej rady zakładowej Opla wynika, że PSA zatrudni w nowej fabryce tylko część obecnych pracowników.

Z Berlina Artur Ciechanowicz (PAP)

asc/ mal/ drag/

Źródło: PAP
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 mooooo

PSA & FCA mogą zostać czwartym producentem na świecie jeżeli PSA wejdzie na rynek amerykański ale nie sadze ze tak się stanie bo ich lobby przemysłowe będzie blokować tak jak blokuje WV do którego między innymi wchodzi Skoda i Seat a mimo to na rynek amerykański maja nałożona blokadę ! Mysle ze PSA wdepnęli w bagno szczególnie chodzi mi o rynek USA ciemno to widzę

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 13 pomorzaninm

teraz juz wiecie ze kapital nie ma narodowosci ale kapitalista juz ma narodowosc ... :)

! Odpowiedz
1 12 and00

Ach co to za koncern będzie

Peugeot, Citroen, Jeep i Fiat

Same symbole prestiżu i niezawodności

! Odpowiedz
33 9 antek10

Dziennikarzyny , nie straszcie ludzi.

! Odpowiedz
26 36 eagleeye

To się nazywa fachowo "niewolnictwo" w majestacie prawa.
Teraz już wiemy dlaczego ta UE tak bardzo mamiła UA.
Po prostu szukali ekspansji swoich fabryk na UA ale pan Władymir pokazał kto ma wpływy w UA i się skonczyło

! Odpowiedz
11 54 wektorwg

Tak dobrze mają u Władmira że wola pracować w Polsce pod agencjami pracy!

! Odpowiedz
2 2 specjalnie_zarejstrowany1

to sie nazywa "wolny rynek" czasy gdzie "czy sie robi czy sie lezy.." to juz sa za nami

! Odpowiedz
0 2 and00 odpowiada wektorwg

Do czasu wojny w Donbasie woleli jeździć do Rosji, bo lepiej zarabiali u Władimira...

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.