Cyfrowe platformy mogą ograniczyć koszty zakupów w firmach o 15 proc. - Deloitte i Aleo

Około 35 proc. przedsiębiorstw w Polsce korzysta z internetowych platform zakupowych. Systemy te mogą ograniczyć koszty zakupów w przedsiębiorstwach o 10-15 proc. - wynika z raportu Deloitte i Aleo.

"Aktualnie 35 proc. firm korzysta z platform zakupowych, biznes ten podąża za trendami na rynku konsumenckim, więc udział ten będzie rósł. Przy dobrze przeprowadzonym procesie zakupowym oszczędności na poziomie 10-15 proc. są możliwe do osiągnięcia i raczej dotyczy to kategorii nieprodukcyjnych, energii, transportu, czy usług" - powiedziała na konferencji Edyta Musielak, dyrektor w spółce ING Usługi dla Biznesu.

W 2014 roku wartość krajowego handlu elektronicznego pomiędzy przedsiębiorstwami (B2B) szacowana była przez Polską Izbę Gospodarki Elektronicznej na 215 mld zł. W latach 2011-2014 rynek ten rósł średniorocznie o 21,5 proc., a obecnie szacuje się że dynamika w kolejnych latach wyniesie około 8 proc. i do 2020 roku wartość polskiego rynku e-commerce B2B wyniesie ponad 344 mld zł.

"Powstają nowe modele współpracy między firmami. Sposób interakcji przedsiębiorstw z partnerami biznesowymi zaczyna się zmieniać" - powiedział Dariusz Kraszewski, wiceprezes Deloitte Consulting.

Raport „Digitalizacja rynku B2B. Cyfrowe platformy zakupowe”, został przygotowany przez firmę doradczą Deloitte oraz należącą do ING platformę zakupową Aleo. (PAP)

seb/ jtt/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
INGBSK 0,10% 201,00
2017-11-22 14:45:31
WIG -0,05% 63 977,07
2017-11-22 15:04:00
WIG20 0,13% 2 492,23
2017-11-22 15:19:45
WIG30 -0,04% 2 862,75
2017-11-22 15:19:00
MWIG40 -0,37% 4 821,08
2017-11-22 15:04:00
DAX -0,19% 13 144,50
2017-11-22 15:14:00
NASDAQ 1,06% 6 862,48
2017-11-21 22:02:00
SP500 0,65% 2 598,92
2017-11-21 21:59:00

Znajdź profil

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl