Answear wstępnie szacuje, że przychody ze sprzedaży, według sprawozdawczości MSSF, wzrosły w IV kwartale 2023 roku o 17,8 proc. rdr do 429,2 mln zł. Sprzedaż online spółki wyniosła w tym okresie 442,3 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 18,1 proc. - poinformowała spółka w komunikacie.


Przychody ze sprzedaży za 12 miesięcy 2023 r. wyniosły 1.258,9 mln zł i wzrosły rdr o 29,3 proc. Sprzedaż online w tym okresie wyniosła 1.269,3 mln zł i wzrosła o 29,3 proc. rdr.
"Trudny rok 2023 r. zamykamy, według wstępnych danych, solidnym wzrostem sprzedaży online o ponad 29 proc. rdr. Mimo trudnej sytuacji makroekonomicznej i geopolitycznej w ostatnich miesiącach nadal rośniemy w dwucyfrowym tempie i pozostajemy jednym z najszybciej rosnących fashion e-commerce w Europie. Dodatkowo liczymy, że nowy rok powinien przynieść poprawę nastrojów w gospodarce, co powinno pozytywnie wpłynąć na nasz biznes" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Krzysztof Bajołek, prezes Answear.
Jak podała spółka w komunikacie, w samym IV kw. 2023 r. Answear .com obok słabnącego popytu konsumenckiego i niskich wskaźników sprzedaży detalicznej mierzył się również z blokadą przewoźników na granicy polsko-ukraińskiej, która wpłynęła na opóźnienia w dostawach i spowodowała spadek popytu na dotychczas bardzo dobrze performującym rynku ukraińskim. Niemniej, jak podkreślono spółka odnotowała najwyższe kwartalne przychody ze sprzedaży w historii, co świadczy o jej odporności na zmienne warunki rynkowe.
"W ostatnim kwartale 2023 r. mieliśmy do czynienia z serią negatywnych zdarzeń, które bezpośrednio wpłynęły na nasz biznes. Do słabego popytu konsumenckiego, niskiej sprzedaży detalicznej oraz blokady na granicy polsko-ukraińskiej musimy dodać aprecjację polskiego złotego względem euro oraz pozostałych walut w regionie CEE. Jest to istotne, gdyż około 80 proc. naszej sprzedaży realizujemy poza Polską i tym samym uzyskujemy przychody w innej walucie" – dodał Jacek Dziaduś, wiceprezes ds. finansowych.
W komunikacie podano, że w minionym okresie Answear .com uruchomił sprzedaż marki PRM na nowych rynkach, co wpłynęło na wzrost sprzedaży w segmencie luxury-streetwear. Nowy brand PRM kontrybuował do wzrostu osiągniętego w przychodach ze sprzedaży w IV kw. 2023 r. poprawą ich dynamiki o 6,4 pp., natomiast sprzedaż on-line marki PRM wzrosła względem III kw. 2023 r. o 84,7 proc. kdk. i to pomimo dopiero rozpoczętych prac nad poprawą oferty tej marki, których wyniki powinny być widoczne od 2024 r. (PAP Biznes)
ana/