Przychody ze sprzedaży Answear. com według sprawozdawczości MSSF wzrosły w pierwszym kwartale 2022 roku o 42 proc. rdr, do 175 mln zł - poinformowała spółka we wstępnych danych.


W pierwszym kwartale 2022 r. sprzedaż online wzrosła o 32 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r. i wyniosła 166 mln zł.
Spółka poinformowała, że różnica w poziomach dynamik sprzedaży on-line oraz przychodów ze sprzedaży wg sprawozdawczości MSSF wynika z faktu zaksięgowania w pierwszym kwartale br. zwrotów towarów otrzymanych w tym okresie, a które dotyczyły transakcji sprzedaży zrealizowanych w czwartym kwartale 2021 r. Zafiskalizowanie tych zwrotów obniżyło wartość sprzedaży on-line w pierwszym kwartale 2022 roku, natomiast ich wpływ na przychody ze sprzedaży został skompensowany wykorzystaniem rezerwy utworzonej na ten cel w ciężar roku 2021 r., zgodnie z datą zawarcia transakcji sprzedaży, której dotyczy zwrot.
"Wydarzenia z Ukrainy miały znaczący wpływ na poziomy sprzedaży notowane od dnia 24 lutego br. - dostawy na rynku ukraińskim z chwilą wybuchu wojny zostały wstrzymane, a sentyment do zakupów na pozostałych rynkach obniżył się, zwłaszcza w okresie pierwszych dwóch tygodni od dnia wybuchu konfliktu, powodując istotny spadek ilości składanych zamówień przez klientów sklepów Answear. W marcu sprzedaż stopniowo odbudowywała się, powracając pod koniec tego miesiąca do poziomów porównywalnych do zakładanych pierwotnie planów, z wyjątkiem rynku ukraińskiego, który w dalszym ciągu wyłączony jest z możliwości realizowania wysyłek, ze względu na prowadzone działania wojenne" - napisano.
Answear podał, że przychody z rynku ukraińskiego stanowiły w 2021 roku 17 proc. sprzedaży. Obecnie zarząd spółki ściśle monitoruje sytuację na tym rynku i Answear jest gotowy na wznowienie dostaw do klientów na Ukrainie w wybranych regionach tego kraju, gdy tylko sytuacja umożliwi bezpieczną realizację sprzedaży.(PAP Biznes)
epo/ mfm/