REKLAMA
TYLKO U NAS

Answear liczy na dalszy wzrost wyników; marża na sprzedaży z '22 do powtórzenia w '23

2023-05-24 13:08
publikacja
2023-05-24 13:08

Answear liczy na dalsze wzrosty wyników; ocenia, że marża na sprzedaży osiągnięta w 2022 roku jest do powtórzenia w 2023 roku - poinformował prezes spółki Krzysztof Bajołek. Answear planuje dalsze poszerzenie oferty produktowej, choć nie będzie ono już tak dynamiczne, jak w poprzednich okresach.

Answear liczy na dalszy wzrost wyników; marża na sprzedaży z '22 do powtórzenia w '23
Answear liczy na dalszy wzrost wyników; marża na sprzedaży z '22 do powtórzenia w '23
fot. Robert Gardziński / / FORUM

"Potwierdzamy, że jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion. Cieszymy się, że te wzrosty nie są okupione spadkiem rentowności, a wręcz przeciwnie - tę rentowność poprawiamy"- powiedział Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.

"To był dobry kwartał i dobrze rokuje na cały rok, biorąc pod uwagę, że to zwykle najsłabszy kwartał w naszej branży" - dodał.

Przychody Answear w I kwartale 2023 roku wzrosły o 52 proc. rdr. do ponad 271 mln zł, EBITDA zwiększyła się ponad 4-krotnie do przeszło 15 mln zł, a zysk netto osiągnął ponad 3 mln zł w porównaniu ze stratą odnotowaną w zeszłym roku.

Marża brutto w I kwartale 2023 roku wzrosła do 39,7 proc. z 39,4 proc. rok wcześniej.

"Dobrze zaczęliśmy ten rok (...), spodziewamy się, że wyniki dalej powinny być całkiem dobre, poziom wzrostu może się trochę zmniejszyć, bo baza kolejnych kwartałów będzie bardziej wymagająca, ale dalej to powinny być solidne wzrosty i dobre wyniki" - powiedział Bajołek.

"Spodziewamy się, że marże, które były uzyskiwane w 2022 roku jak najbardziej są do powtórzenia w tym roku (...) w następnych kwartałach wydaje nam się, że powinny być na takim samym poziomie, czy bardzo porównywalnym do zeszłego roku" - dodał.

Podał, że spółka stale rozwija i optymalizuje ofertę produktową, koncentrując się na produktach premium.

Answear poinformował, że w I kwartale zwiększył udział marek premium w ofercie i na koniec minionego kwartału wyniósł on 59 proc. w porównaniu do 54 proc. w zeszłym roku. Doprowadziło to do wzrostu średniej wartości zamówienia, która po I kwartale 2023 r. wyniosła 335 zł, co oznacza wzrost o 20 zł względem całego 2022 r.

"To efekt rozwoju oferty produktowej zwłaszcza w segmencie premium, trochę inflacja miała też na to wpływ" - powiedział Bajołek.

"W dalszym ciągu będziemy poszerzać ofertę produktową i ją optymalizować; to poszerzenie nie będzie już tak dynamiczne, jak w poprzednich okresach, ale ciągle będziemy wprowadzać nowe marki" - dodał.

Podał, że Answear został liderem fashion e-commerce na rynku ukraińskim.

"Po tymczasowym wstrzymaniu sprzedaży z powodu wojny wznowiliśmy działalność w Ukrainie i zostaliśmy lokalnym liderem fashion e-commerce" - powiedział Bajołek

W I kwartale spółka rozpoczęła proces nabycia ZCP Fashion Trends Group, w skład którego wchodzą marki Sneakerstudio i PRM. Dzięki przejęciu spółka rozszerzy swoją działalność o nowy segment i grupy klientów. NWZA wyraziło zgodę na sfinansowanie akwizycji w całości akcjami Answear. com.

"Widzimy duży potencjał tej akwizycji. (...) Jest potencjał, by rentowność tego biznesu była przynajmniej na takim samym poziomie, a może nawet wyższym, niż w Answearze" - powiedział Bajołek.

Spółka podała, że współczynnik konwersji w I kwartale spadł do 1,92 proc. z 1,96 proc. rok wcześniej. Answear poinformował, że nieznaczny spadek konwersji spowodowany był zmianami w ofercie produktowej, w której coraz większy udział mają produkty z oferty premium, kosztem marek z niskiej półki cenowej.

"Dodatkowo rośnie udział w sprzedaży nowych rynków, które w pierwszym etapie rozwoju mają niższe konwersje niż rynki, na których spółka jest obecna od dłuższego czasu" - powiedział Bajołek.

Dodał, że aplikacja mobilna jest najlepiej konwertującym źródłem pozyskania zamówień od klientów.

Sprzedaż on-line wzrosła w I kwartale rdr o 61 proc. do 267 mln zł. (PAP Biznes)

seb/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki