Bezpośrednim powodem zmiany założeń naszej wyceny są wyniki osiągnięte przez Spółkę w I półroczu br. oraz przejęcie Armagora. Grupa przekroczyła poziom 100 mln zł przychodów, o 152% r/r wzrósł również zysk operacyjny po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych (przeszacowanie przejętego majątku Toory). Rentowność operacyjna sięgnęła w I półroczu br. 7,1%, przy 6,4% na koniec 2008 roku i 3,3% w pierwszym półroczu 2008 roku. Jest to wynik istotnie wyższy od naszych założeń. Bardzo dobre wyniki sprzedażowe osiągnął segment grzejników aluminiowych, który był motorem wzrostu całej Grupy. Pozytywnym zaskoczeniem są dla nas także wyniki sprzedaży baterii, które pomimo kryzysu wygenerowały podobne przychody jak w 2008 roku.
W sierpniu 2009 roku Armatura przejęła producenta zaworów i złączek - spółkę Armagor. W latach 2006-2008 przychody spółki sięgały 22,5-26,8 mln zł, przy dodatnich wynikach finansowych. Przejęcie Armagora jest jednym z elementów realizacji średnioterminowej strategii krakowskiej Grupy, która zakłada wzrost sprzedaży do 350 mln zł w 2012 roku. Konsekwentna realizacja wszelkich prognoz i publicznych deklaracji naszym zdaniem potwierdza słuszność powyższej decyzji.
W naszej nowej prognozie podnieśliśmy założenia dotyczące wzrostu przychodów Grupy w kolejnych latach. Nadal uważamy poziom 350 mln zł przychodów w 2012 roku za ambitne założenie. Naszym zdaniem realne jest jednak istotne przekroczenie poziomu 300 mln zł w tym okresie. W związku z istotnie wyższą rentownością na poziomie operacyjnym osiągniętą w I półroczu 2009 roku, zdecydowaliśmy o podwyższeniu jej poziomu w kolejnych latach do 7% z konserwatywnych 5%, które przyjęliśmy w poprzedniej analizie. Pociągnęło to za sobą podwyższenie poziomu rentowności netto w kolejnych latach do 4,5%. Dodatkowym czynnikiem, który nas do tego skłania są istotne oszczędności, które Grupa będzie realizowała dzięki synergiom kosztowym (przeniesienie części produkcji do zakładów w Nisku i Gorzowie Śląskim, restrukturyzacja zatrudnienia), wynikającym z potencjału nowych podmiotów w Grupie.
Pełna analiza Multimedia Polska znajduje się na stronach www.amerbrokers.pl






















































