Ambra chce rozwijać się w Czechach w oparciu o markę Vino-Club

Ambra chce rozwijać się w Czechach w oparciu o zakupioną markę Vino-Club. Rozwój sieci specjalistycznych sklepów stacjonarnych na tym rynku bardziej prawdopodobny od 2021 roku - poinformował PAP Biznes w wywiadzie prezes spółki Robert Ogór.

(Ambra)

"Marka Vino-Club była jednym z powodów, dla których zdecydowaliśmy na akwizycję. Wiążemy z tą marką nasze plany na przyszłość. Model, który mamy w Polsce w postaci klubu lojalnościowego, odpowiada za 3/4 sprzedaży naszej detalicznej sieci sklepów. W Czechach rozglądaliśmy się dosyć długo za firmą, która będzie dysponowała grupą lojalnych klientów, na której będziemy mogli się uczyć i rozwijać koncept klubowy sprzedaży droższych win" - powiedział prezes.

W sierpniu 2019 roku Ambra nabyła czeskiego internetowego sprzedawcę alkoholi Vino-Club. Cena nabycia wyniosła 9 mln CZK plus earn-out ok. 15 mln CZK. Baza klientów przejętej spółki wynosiła w 2018 r. 2,5 tys., a jej obroty wynoszą około 1 mln euro.

"Vino-Club jest oparty na sprzedaży on-line i ma jedną lokalizację stacjonarną. Będziemy chcieli rozszerzać bazę stacjonarną i dokładać kolejne sklepy poprzez otwarcia lub nabywanie istniejących punktów" - powiedział Ogór.

"Rynek czeski jest rozdrobniony, nie ma lidera, więc średnioterminowo, taką pozycję chcielibyśmy zająć. W 2020 roku będziemy się koncentrować na opracowaniu konceptu sprzedażowego Vino-Club na bazie istniejących klientów. Dopiero od 2021 roku planujemy rozwój sieci detalicznej. Nie wykluczam, że coś może się zdarzyć już w tym roku, skoro już jesteśmy na rynku" - dodał.

Grupa Ambra zajmuje się produkcją, importem i dystrybucją win i innych alkoholi w Europie Środkowo-Wschodniej. Pod marką Centrum Wina i Distillers Limited prowadzi też w Polsce 30 sklepów specjalistycznych i sprzedaż do 1.500 punktów gastronomii.

Niecałe 80 proc. przychodów grupy realizowanych jest w Polsce, pozostała sprzedaży stanowi rynek rumuński oraz Czechy i Słowacja.

W roku obrotowym 2018/2019 zakończonym 30 czerwca 2019 roku przychody grupy wzrosły o 10,6 proc. do 552,4 mln zł.

Ewa Pogodzińska (PAP Biznes)

epo/ ana/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
AMBRA 0,85% 17,70
2020-06-03 16:24:23
WIG 1,74% 49 728,30
2020-06-03 17:15:01
WIG20 1,76% 1 766,85
2020-06-03 17:15:00
WIG30 1,89% 2 049,33
2020-06-03 17:15:00
MWIG40 1,93% 3 545,60
2020-06-03 17:15:01
DAX 3,88% 12 487,36
2020-06-03 17:37:00
NASDAQ 0,78% 9 682,91
2020-06-03 22:03:00
SP500 1,34% 3 122,20
2020-06-03 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.