Amazon w długim terminie może zdobyć dużo ponad 10 proc. polskiego rynku e-commerce - poinformował we wtorek prezes InPostu Rafał Brzoska.


"Głównym elementem +ubocznym+, wejścia amerykańskiego giganta na rynek polski będzie przyspieszenie rozwoju całego rynku. Już same zapowiedzi i teraz już fizyczne wejście spowodowały, że inni gracze marketplace też się uaktywnili. Ceny nie spadły, ale poszły w górę. (...) Długoterminowo oczywiste jest dla mnie i absolutnie wierzę w to, że Amazon może zdobyć dużo ponad 10 proc. tego rynku" - powiedział prezes InPostu podczas webinarium Impact CEE "Rynek e-commerce w Polsce i na świecie".
"Polacy lubią nowości, nowe usługi. Jak już raz przetestują nowe usługi, to bardzo szybko tracą swoją lojalność do brandu, do którego byli przywiązani wcześniej. (...) Jeśli chodzi o dostępność wielu produktów, to w Polsce ich nie dostaniemy, a na Amazonie jak najbardziej możemy zakupić" - dodał.
Amazon uruchomił 2 marca serwis Amazon.pl. O planach uruchomienia polskiego serwisu spółka informowała pod koniec stycznia. Wcześniej polscy klienci mogli korzystać z polskojęzycznej wersji niemieckiej strony platformy.
Amazon działa w Polsce od 2014 roku. Spółka zatrudnia ponad 18.000 pracowników w dziewięciu centrach logistycznych.
Największym graczem na polskim rynku e-commerce jest Allegro z ok. 40 proc. udziałem w rynku. (PAP Biznes)
epo/ asa/