Marka Alior Sync, która pojawiła się na naszym rynku zaledwie dwa lata temu znika z rynku. Ten nieoczekiwany ruch to konsekwencja sojuszu Alior Banku i telekomu T-Mobile. Zapytaliśmy bank, co owa zmiana oznacza dla klientów.
Alior Sync pojawił się na naszym rynku w połowie 2012 roku i został okrzyknięty pierwszym bankiem ery 2.0. Wprowadził szereg innowacyjnych rozwiązań, a jednym z jego atutów był wysoki moneyback, za zakupy internetowe. Z biegiem czasu bank powoli wygaszał część zaoferowanych w momencie debiutu funkcjonalności. Zniknęła m.in. Strefa Rozrywki, wycofano moneyback, a lada moment bank skończy współpracę z Paypalem.
Mimo tego, jego oferta cieszy się dużą popularnością wśród klientów. W ciągu półtora roku bank otworzył 257 tys. kont osobistych. Podczas wczorajszej konferencji wynikowej, prezes Alior Banku Wojciech Sobieraj zapowiedział, że wkrótce Alior Sync stanie się częścią telekomu T-Mobile. Tym samym ta marka bankowa zniknie z rynku.
Kierunek: olbrzymi projekt
- Alior Sync staje się częścią T-Mobile. Postanowiliśmy, ku uciesze pracowników Aliora, skasować małe projekty i wszystkie siły projektowe skupić na tym jednym, olbrzymim- mówił podczas czwartkowej konferencji prasowej transmitowanej online przez Bankier.tv prezes Alior Banku Wojciech Sobieraj.
Jako największe atuty swojego nowego partnera wskazywał m.in. dużą bazę klientów (16 mln podpisanych umów), 1000 punktów sprzedaży, innowacyjność i silną markę na rynku. - Chcemy zarabiać na pożyczkach gotówkowych i na bardzo sprawnej obsłudze klientów T-Mobile'owych - mówił prezes Sobieraj. Nowe, "unikalne dla klientów" rozwiązanie, ma pojawić się na rynku jeszcze w pierwszej połowie tego roku.
Zmiana będzie nieodczuwalna
Zapytaliśmy bank, co zmiana marki będzie oznaczała dla klientów. - Zgodnie z przyjętymi ustaleniami współpraca pomiędzy Alior Bankiem i T-Mobile będzie prowadzona pod marką wskazaną przez operatora. Od strony prawnej zmiana będzie nieodczuwalna dla klientów Alior Sync. Pozostaną oni klientami banku na dotychczasowych warunkach. Modyfikacji ulegnie jedynie nazwa oraz identyfikacja wizualna marki - zapewniono nas w biurze prasowym.
- Co więcej, współpraca z globalnym operatorem komórkowym będzie się wiązała z dodatkowymi korzyściami dla klientów m.in. wprowadzeniem najnowocześniejszych rozwiązań mobilnych oraz dostępem do produktów bankowych w wybranych placówkach sieci T-Mobile. O szczegółach projektu będziemy informować na dalszym etapie jego realizacji - dodał rzecznik prasowy banku Julian Krzyżanowski.
Kilka tygodni temu Alior Bank poinformował o podjęciu strategicznej współpracy z telekomem T-Mobile. Jej pierwsze efekty są już widoczne. Od 5 marca klienci Alior Banku mogą już korzystać z usługi T-Mobile - MyWallet, umożliwiającej płatności zbliżeniowe telefonem komórkowym. W "mobilnym portfelu" dostępne będą zarówno karty debetowe, jak i karty kredytowe.
Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl

















































