Agora podniosła prognozę wzrostu rynku reklamy zewnętrznej w 2022 rok do 25-30 proc. z 20-25 proc. wcześniej przewidywanych - poinformowała spółka w raporcie.


"Rynek reklamy w Polsce wzrósł w trzecim kwartale 2022 r. o 4,0 proc., a reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług około 2,45 mld zł. W pierwszym półroczu 2022 r. wartość wydatków na reklamę wzrosła o ponad 5,5 proc. do kwoty ponad 5,2 mld zł, a w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2022 r. wartość wydatków na reklamę wzrosła o ponad 5 proc. Pomimo tego, po przeprowadzonej analizie dostępnych danych i obserwacji trendów rynkowych, spółka postanowiła utrzymać swoje szacunki dynamiki wydatków na reklamę w Polsce w 2022 r. na niezmienionym poziomie około 3 - 6 proc. Ze względu na dużą niepewność odnośnie skali możliwego spowolnienia gospodarczego w kraju w nadchodzących okresach Agora przewiduje, że wartość rynku reklamowego wzrośnie w całym roku raczej bliżej dolnej granicy wskazanego przedziału" - napisano w raporcie.
"W przypadku reklamy zewnętrznej Agora zdecydowała się podnieść swoje oczekiwania co do całorocznego tempa odbudowy wartości wydatków reklamowych w tym medium ze względu na istotnie szybszą niż szacowana dynamikę jego odbudowy w pierwszej połowie 2022 r. oraz w trzecim kwartale 2022 r. Poprzednie szacunki zakładały wzrost wydatków na kampanie realizowane na nośnikach reklamy zewnętrznej w przedziale między 20 a 25 proc. Obecnie spółka szacuje, że w 2022 r. może on kształtować się na poziomie 25-30 proc. Wzrost ten dodatkowo będą wspierać wydarzenia sportowe odbywające się w czwartym kwartale 2022 r., które tradycyjnie powodują większą aktywność reklamodawców na nośnikach reklamy zewnętrznej - dodano.
Według spółki wartość wydatków na reklamę w kinie wzrośnie w 2022 roku o 80-90 proc., na reklamę w internecie o 5-8 proc., a na reklamę w radiu o 1-4 proc.
Dynamika wydatków na reklamę w prasie i telewizji może się wahać pomiędzy spadkiem o 1 proc. a wzrostem o 2 proc.(PAP Biznes)
epo/ osz/