REKLAMA

Agora miała w III kw. 1,2 mln zł straty netto, blisko konsensusu

2021-11-19 07:52, akt.2021-11-19 08:30
publikacja
2021-11-19 07:52
aktualizacja
2021-11-19 08:30

Agora miała w trzecim kwartale 1,2 mln zł straty netto wobec 7,1 mln zł straty rok wcześniej. Wynik okazał się być zbliżony do oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes (0,2 mln zł straty). Przychody wzrosły rok do roku o 38 proc. do 266,4 mln zł i były o 4 proc. wyższe od konsensusu.

Agora miała w III kw. 1,2 mln zł straty netto, blisko konsensusu
Agora miała w III kw. 1,2 mln zł straty netto, blisko konsensusu
fot. Mateusz Włodarczyk / / FORUM

Zysk operacyjny sięgnął 11,2 mln zł wobec straty 4,3 mln zł rok wcześniej. Był wyższy od oczekiwań - średnia prognoz analityków wynosiła 2,5 mln zł.

Grupa podała, że strata netto oczyszczona o wpływ zdarzeń jednorazowych wyniosła 3,4 mln zł wobec 27,9 mln zł ujemnego wyniku przed rokiem. W trzecim kwartale 2020 roku wyniki Agory wspierały czynniki związane z pandemią: wpływy w ramach tarczy antykryzysowej oraz czasowa obniżka wynagrodzeń.

W III kw. segment filmowo-książkowy Agory, za wyniki którego odpowiada głównie działalność kinowa czyli sieć Helios, wypracował 10,2 mln zł zysku operacyjnego, podczas gdy rok wcześniej miał 18,9 mln zł straty. Przychody wzrosły o 121 proc. do 105,1 mln zł. Przychody ze sprzedaży biletów wyniosły 46 mln zł, a sprzedaż barowa 25,9 mln zł.

W prezentacji dla inwestorów grupa podała, że frekwencja w kinach Helios w październiku była taka sama jak w analogicznym miesiącu 2019 roku. We wrześniu wskaźnik ten wyniósł 79 proc., w sierpniu 74 proc., a w lipcu 61 proc. Łączną sprzedaż

Łączną sprzedaż biletów kinowych w Polsce w III kw. Agora szacuje na 7,7 mln. Rok wcześniej było to 3,5 mln, a w 2019 roku 14,7 mln.

"Na podstawie obserwacji dotychczasowego tempa powrotu widzów w Polsce przed wielkie ekrany po otwarciu kin wielosalowych 21 maja 2021 r. można przypuszczać, iż frekwencja w bieżącym roku powinna coraz bardziej zbliżać się do tej w 2020 r., a w połowie 2022 r. powrócić do poziomu sprzed wybuchu pandemii" - napisano w raporcie.

Segment reklamy zewnętrznej osiągnął 3,3 mln zł zysku operacyjnego, o 1,3 mln zł więcej niż rok wcześniej, przy przychodach zwiększonych o 11 proc. (37 mln zł). Grupa ocenia, że ze względu na zmiany strukturalne na rynku reklamy, powrót wartości reklamy zewnętrznej do tej sprzed wybuchu pandemii potrwa około 3-4 lata.

Wynik operacyjny segmentu prasowego spadł o 59 proc. do 5,2 mln zł ze względu na wyższe koszty operacyjne (głównie wynagrodzenia - rok wcześniej grupa przejściowo zmniejszyła czas pracy i wynagrodzenia). Przychody wzrosły o 9,2 proc. do 52,3 mln zł. Liczba aktywnych subskrypcji "Wyborczej" na koniec września wyniosła ponad 262 tys., o 12 tys. więcej niż przed rokiem. Grupa podała, że wpływy z subskrypcji cyfrowych były wyższe o 23,5 proc. w III kw., a przychody z internetowej sprzedaży usług reklamowych wzrosły o prawie 21 proc. rok do roku.

Sprzedaż biznesu internetowego zwiększyła się o 14,4 proc. do 51,6 mln zł. Wynik operacyjny spadł o 16,5 proc. do 7,6 mln zł, jednak wynikało to ze zdarzeń jednorazowych z ubiegłego roku - po oczyszczeniu o ten wpływ wynik był wyższy o 38 proc.

Segment "radio" odnotował 16,3-proc. wzrost przychodów, do 25,7 mln zł. Zysk operacyjny segmentu to 2,3 mln zł wobec 5,2 mln zł przed rokiem. Podobnie jak w przypadku działalności internetowej wynik bez zdarzeń jednorazowych był (o 0,1 mln zł) wyższy rok do roku.

Grupa rozwija działalność gastronomiczną w ramach spółki Step Inside, która prowadzi lokale pod marką "Pasibus". Wpływy tej spółki systematycznie rosną – w trzecim kwartale wyniosły 8,4 mln zł, wobec 6,6 mln zł kwartał wcześniej.

Po trzech kwartałach przychody grupy wzrosły o 0,3 proc. do 614,2 mln zł, a strata netto zmniejszyła się o ponad 20 mln zł do 66,7 mln zł. Zarząd Agory szacuje, że w całym 2021 r. przychody grupy wzrosną w stosunku do 2020 r., a wyniki finansowe poprawią się.

W piątkowym raporcie Agora podwyższyła prognozę wzrostu wydatków reklamowych w 2021 roku do 13-16 proc. Grupa szacowała wcześniej, że wzrost rynku reklamowego w tym roku wyniesie 8-11 proc.

Spółka podniosła prognozę dla rynku reklamy telewizyjnej do 8-11 proc. z 5-8 proc. wcześniej. W internecie wydatki mają wzrosnąć o 16-19 proc. (wcześniej 9-12 proc. wzrostu), a w reklamie zewnętrznej o 16-19 proc.(wcześniej 15-18 proc.). W radiu Agora spodziewa zwyżki o 9-12 proc. (wcześniej szacowano 8-11 proc.), a w prasie spadku o 2-5 proc. (wobec 9-12 proc. spadku we wcześniejszej prognozie). W kinach grupa liczy na 17-20 proc. wzrostu wydatków, a poprzednio prognozowała zwyżkę w przedziale 6-9 proc.

Firma podała, że wartość wydatków reklamowych w Polsce w okresie styczeń-wrzesień sięgnęła około 7,1 mld zł, co oznacza wzrost o 17,5 proc. wobec analogicznego okresu 2020 r. 

Agora podwyższa prognozę wzrostu wydatków reklamowych w '21 do 13-16 proc.

Agora podwyższyła prognozę wzrostu wydatków reklamowych w 2021 roku do 13-16 proc. - podała spółka w raporcie.

Agora szacowała wcześniej, że wzrost rynku reklamowego w tym roku wyniesie 8-11 proc.

Spółka podniosła prognozę dla rynku reklamy telewizyjnej do 8-11 proc. z 5-8 proc. wcześniej. W internecie wydatki mają wzrosnąć o 16-19 proc. (wcześniej 9-12 proc. wzrostu), a w reklamie zewnętrznej o 16-19 proc.(wcześniej 15-18 proc.). W radiu Agora spodziewa zwyżki o 9-12 proc. (wcześniej szacowano 8-11 proc.), a w prasie spadku o 2-5 proc. (wobec 9-12 proc. spadku we wcześniejszej prognozie). W kinach grupa liczy na 17-20 proc. wzrostu wydatków, a poprzednio prognozowała zwyżkę w przedziale 6-9 proc.

Według szacunków Agory w trzecim kwartale 2021 r. wartość wydatków reklamowych w Polsce wyniosła około 2,3 mld zł i wzrosła o 12,5 proc. w stosunku do trzeciego kwartału 2020 r. Wydatki na reklamę w telewizji wzrosły o 3,5 proc., w internecie o 21 proc., w radiu o 4 proc., w reklamie zewnętrznej o 16 proc., w czasopismach o 12 proc., w dziennikach o 8 proc., a w kinie o 300 proc.

Grupa szacuje wartość wydatków reklamowych w Polsce w okresie styczeń-wrzesień na około 7,1 mld zł, co oznacza wzrost o 17,5 proc. wobec analogicznego okresu 2020 r. (PAP Biznes)

kuc/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (5)

dodaj komentarz
the-tough
miód na moje uszy, szambo a nie dziennikarstwo
pozhoga
,,W trzecim kwartale 2020 roku wyniki Agory wspierały czynniki związane z pandemią: wpływy w ramach tarczy antykryzysowej oraz czasowa obniżka wynagrodzeń"

Bojownicy o wolność i tę, no, praworządność, biorą kasę od faszystowskiego rządu oraz robią wyniki kosztem pracowników!? No jak to tak!? Aj waj...
marok
Znamienny tytuł na stronie głównej- "Agora z mniejszą stratą"

A potem informacja ,że wynik był blisko konsensusu analityków, a w rzeczywistości 6 razy gorszy od konsesusu analityków..

Na Money wisiał tytuł "Polska z ponad 5% wzrostu gospodarczego, ale juz widać czarne chmury na horyzoncie"
Trzeba
Znamienny tytuł na stronie głównej- "Agora z mniejszą stratą"

A potem informacja ,że wynik był blisko konsensusu analityków, a w rzeczywistości 6 razy gorszy od konsesusu analityków..

Na Money wisiał tytuł "Polska z ponad 5% wzrostu gospodarczego, ale juz widać czarne chmury na horyzoncie"
Trzeba dodać ,że wynik był lepszy od przewidywań analityków, ale nie przeszkadzało to dziennikarzom propagandystom dodać do tytułu drugiego członu z czarnymi chmurami.
demeryt_69
A to się Soros ucieszy :)

vonmisses
Albo Sasin. Bo Soros ma chyba mniej udziałów niż PZU ;)

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki