Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Budowa tunelu łączącego Niemcy z Danią opóźniona. Ma to być najdłuższy na świecie tunel kolejowo-drogowy

Duńskie konsorcjum Femern A/S realizujące budowę tunelu między północnymi Niemcami a Danią poinformowało, że spodziewa się opóźnienia w tej wielomiliardowej inwestycji. Oznaczałoby to, że tunel nie zostanie oddany do użytku w 2029 roku.

(fot. Femern A/S)

Powodem opóźnienia są problemy ze specjalistycznym statkiem „Ivy”, który na Morzu Bałtyckim ma montować tunel. Statek wciąż musi przejść testy i uzyskać odpowiednie zatwierdzenia.

reklama

Oddanie do użytku „Ivy” jest obecnie opóźnione o półtora roku. Otwarcie tunelu w pierwotnym terminie, czyli w 2029 roku, jest zatem uważane przez firmę za bardzo mało prawdopodobne.

Kosztujący ok. 7 mld euro tunel ma połączyć niemiecką wyspę Fehmarn z duńską wyspą Lolland. Projekt o długości 18 km ma stać się najdłuższym na świecie tunelem kolejowo-drogowym. Połączenie to znacznie skróci czas podróży między Hamburgiem a Kopenhagą, krótszy stanie się też dojazd samochodem z Polski do Skandynawii.

(Femern A/S)
(Femern A/S)
(Femern A/S)
Źródło: PAP
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty