Zysk netto LPP w III kw. wyniósł 19,6 mln zł, zysk EBITDA 396 mln zł

Grupa LPP miała w trzecim kwartale 2019 roku 19,6 mln zł zysku netto (wg MSSF16) - podała spółka w raporcie kwartalnym. Według MSR17 zysk netto wyniósł 65 mln zł wobec 91,6 mln zł zysku przed rokiem.

(LPP)

Zysk operacyjny grupy wyniósł 140,5 mln zł. LPP szacowało wcześniej, że zysk EBIT wyniósł w tym okresie 135 mln zł. Wg MSR 17 EBIT wyniósł 147,1 mln zł wobec 129,2 mln zł rok wcześniej.

EBITDA grupy wyniosła 396 mln zł. Według wcześniejszego standardu sprawozdawczości grupa miała 250,4 mln zł zysku EBITDA wobec 217,4 mln zł zysku w III kwartale 2018 r.

Przychody LPP wyniosły 2,35 mld zł, zgodnie z wcześniejszymi szacunkami (2,31 mld zł). Rok wcześniej sprzedaż wynosiła 2,04 mld zł.

Marża brutto na sprzedaży grupy w III kwartale wynosiła 49,6 proc. w porównaniu do 51 proc. w analogicznym okresie 2018 roku. Spółka tłumaczy spadek mocniejszą wyprzedażą kolekcji wiosna-lato w lipcu.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) w III kwartale 2019 roku wzrosły o 4,2 proc. i były dodatnie w sierpniu i we wrześniu 2019 roku.

Spółka podała w raporcie, że dodatnie LFL w III kwartale odnotowały wszystkie marki za wyjątkiem Reserved. Największe (dwucyfrowe) LFL osiągnięte zostały na Ukrainie, w Rosji, Rumunii i Wielkiej Brytanii. Dodatnie LFL zanotowano również w Niemczech.

W III kwartale grupa LPP osiągnęła dzięki sprzedaży internetowej 227 mln zł przychodów, tj. 50,6 proc. więcej niż przed rokiem. Przychody internetowe stanowiły 9,7 proc. sprzedaży grupy oraz 11,4 proc. przychodów Polski. Około 55 proc. sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju.

Po trzech kwartałach 2019 roku grupa LPP ma 6,39 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 12,6 proc. rdr. EBITDA (wg MSSF 16) wyniosła 1,12 mld zł. Wg MSR 17 EBITDA wzrosła do 700,5 mln zł z 581,5 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wg MSSF 16 wyniósł 110,5 mln zł.

Na koniec III kwartału 2019 roku grupa LPP dysponowała 1.746 sklepami w 24 krajach o łącznej powierzchni 1.168,0 tys. m kw. Poza granicami Polski znajdowały się 838 sklepy (638,3 tys. m kw). Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z III kwartałem 2018 r. wzrosła o 12,8 proc.

Wśród szans na 2020/21 grupa LPP wymienia: świetne kolekcje wszystkich marek (dodatnie LFL w każdej z marek), dalszy rozwój e-commerce na nowych rynkach, dostosowanie cen do zmienności kursów walut oraz RFID w pełni wdrożone w Reserved, działające w Cropp, House i Mohito.

Wyzwania to - według spółki - zmienność i poziom walut USD, RUB, UAH i EUR, rosnące koszty pracy oraz dalsze ograniczenia handlu w niedziele w Polsce.

LPP zakłada w ‘20 jednocyfrowy wzrost kosztów wynagrodzeń

„Biorąc pod uwagę nowe technologie, które wdrażamy, w tym RFID (…) jesteśmy w stanie oszczędzić pracę ludzką w sklepie, więc wzrost kosztów pracy nie będzie tak znaczący jak na całym rynku” - powiedział Lutkiewicz na konferencji prasowej.

Zauważył, że coraz większa część sklepów grupy jest za granicą, a tam wynagrodzenia nie rosną tak szybko jak w Polsce.

„Koszty wynagrodzeń w 2020 roku wzrosną u nas jednocyfrowo, a nie dwucyfrowo” - dodał.

Grupa LPP zadowolona z wyników sprzedażowych w IV kwartale

„Czwarty kwartał wygląda całkiem obiecująco. Październik był średnio dobry, listopad jest dobry. Przed nami jeszcze najważniejszy w tym miesiącu okres - Black Friday, do którego jesteśmy przygotowani” - powiedział Lutkiewicz na konferencji.

„Na razie jest dobrze, jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedażowych” - dodał.

LPP otworzył księgę popytu na 5-letnie obligacje za 300 mln zł

W połowie września walne zgromadzenie LPP zgodziło się na emisję pięcioletnich obligacji o łącznej wartości nominalnej do 300 mln zł. Emisje bmiały być skierowane do oznaczonych inwestorów kwalifikowanych. Obligacje będą emitowane w seriach o wartości i liczbie określonej przez zarząd spółki, a każdorazowa emisja wymaga zgody rady nadzorczej.

Wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz poinformował pod koniec października, że obligacje posłużyć mają finansowaniu budowy centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim, które ma być oddane w 2022 roku.

LPP obniża cel marży na '19/20

Grupa LPP obniżyła cel marży dla 13-miesięcznego roku 2019/20 o 1 p.p., do 52-53 proc. - poinformowała spółka w prezentacji. Grupa podniosła cel wzrostu powierzchni w tym roku do 15 proc. z 14-proc. wcześniej.

Jak podano, obniżenie celu marży wynika z szybszego rozwoju sieci Sinsay.

Podtrzymany został cel dwucyfrowego wzrostu sprzedaży. Jak podano, ma być on możliwy dzięki rozwojowi powierzchni, dodatnim dynamikom LFL oraz e-commerce.

Celem na ten rok ma być też kontrola kosztów i utrzymanie gotówki netto (wg MSR17).

W 2019 roku wzrost powierzchni - według prezentacji - ma wynieść 15 proc., a nie 14 proc. jak przewidywano wcześniej.

Planowany capex w 2019/20 roku (13 miesięcy) to ok. 920 mln zł. Planowane wydatki na sklepy to ok. 730 mln zł, wydatki na biura to ok. 110 mln zł, na obszar logistyki 30 mln zł, a 50 mln zł na obszar IT.

LPP podtrzymała, że przychody z e-commerce w 2019/20 roku powinny przekroczyć 1 mld zł.

Wzrost powierzchni w 2020/21 r.

Grupa LPP zakłada wzrost powierzchni w roku 2020/21 o 16 proc.. Planowany CAPEX w tym okresie to ok. 1,12 mld zł, co oznacza wzrost o ok. 22 proc. rdr - podała spółka w prezentacji.

Sieć grupy LPP miałaby liczyć na koniec roku obrotowego 2020/21 1.432,4 tys. m kw. wobec 1.238,8 tys. m kw. na koniec 2019/20 r.

Grupa planuje wejście na jeden nowy rynek ze sklepami własnymi, do Macedonii Północnej w drugiej połowie 2020 r.

Na koniec 2020/21 roku salony marki Reserved powinny znajdować się w 26 krajach.

Planowane wydatki na sklepy to ok. 760 mln zł, wydatki na biura to ok. 110 mln zł, na obszar logistyki 200 mln zł, a 50 mln zł na obszar IT.

pel/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 milos2015

To w przyszłym roku jak podniosą minimalną pensję będą straty......

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
LPP 0,70% 8 675,00
2019-12-12 11:03:43
WIG 1,13% 56 161,51
2019-12-12 11:08:00
WIG20 1,25% 2 072,83
2019-12-12 11:23:45
WIG30 1,17% 2 380,90
2019-12-12 11:23:00
MWIG40 0,46% 3 852,97
2019-12-12 11:08:45
DAX 0,13% 13 163,69
2019-12-12 11:23:00
NASDAQ 0,44% 8 654,05
2019-12-11 22:03:00
SP500 0,29% 3 141,63
2019-12-11 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.