Węgierski przewoźnik Wizz Air po cichu wprowadził duże zmiany w cenniku opłat za bagaż. Niektórzy pasażerowie będą musieli dopłacić za bagaż kilkadziesiąt złotych. Zmiany dotyczą rezerwacji lotów zaplanowanych od 11 sierpnia włącznie.


Przypomnijmy: pasażerowie latający linią Wizz Air mają prawo bezpłatnie wnieść na pokład samolotu bagaż podręczny o wymiarach nie większych niż 42 x 32 x 25 cm . Ten tzw. mały bagaż podręczny musi mieścić się pod siedzeniem przed pasażerem. Dodatkowo pasażer może wziąć ze sobą na pokład torebkę, torbę z laptopem lub aparatem o wymiarach nie przekraczających 40 x 30 x 18 cm.

Oprócz tego Wizz Air przewiduje jeszcze opcję tzw. dużego bagażu podręcznego (wymiary większe od małego bagażu podręcznego, ale mniejsze niż 56 x 45 x 25 cm), który można zabrać na pokład za dopłatą. Ten bagaż musi zmieścić się w schowku nad siedzeniami.
Kto zapłaci więcej za bagaż?
Najnowsze zmiany w cenniku opłat za bagaż dotyczą dodatkowo płatnego bagażu rejestrowanego. Maksymalna waga bagażu jest niezmienna i wynosi 32 kg. Dotąd dla wszystkich bagaży rejestrowanych obowiązywała wspólna stawka, od teraz w cenniku rozróżnia się inne opłaty dla bagażu o wadze:
- do 23 kg,
- od 23 kg do 32 kg.
Ci pasażerowie, którzy podróżują z lżejszymi bagażami (do 23 kg), nie odczują zmiany w cenie – opłata za bagaż pozostaje dla nich na dotychczasowym poziomie obowiązującym wcześniej dla wszystkich bagaży do 32 kg.
Zmiany w cenniku będą jednak dotkliwe dla osób, w przypadku których waga bagażu sięga górnych limitów (od 23 do 32 kg) – oni będą musieli dopłacić za bagaż od 5 do 10 euro, w zależności od trasy (opłata za bagaż, oprócz wagi, jest uzależniona od daty podróży i sposobu zakupu biletu). Jeśli pasażer wykupił bagaż rejestrowany o wadze 23 kg, ale ciężar należy do zakresu od 23 kg do 32 kg, na lotnisku konieczne będzie uiszczenie opłaty dodatkowej w wysokości 10 euro - podaje przewoźnik na swojej stronie internetowej.
W zależności od trasy podróży osób, które podróżowały z bagażem o wadze mniejszej niż 32 kg, ale większej niż 23 kg, mogą zapłacić teraz za bagaż nawet o dwie trzecie więcej (wzrost z 15 do 25 euro). W przypadku członków Wizz Discount Club różnica może sięgać nawet 100% (z 10 do 20 euro).
| Cennik opłat za bagaż w Wizz Air | |||
|---|---|---|---|
|
Opłata |
wizzair.com, aplikacje mobilne, Telecentrum oraz lotnisko (do 3 godzin przed odlotem)* |
Lotnisko** |
|
|
Sezon |
Poza sezonem |
Szczyt sezonu |
Cały rok |
|
Bagaż rejestrowany (maks. 23 kg) |
15-35 EUR (63-147 PLN) zależnie od trasy |
25-45 EUR (105-186 PLN) zależnie od trasy |
50 EUR (207 PLN) |
|
Bagaż rejestrowany (maks. 32 kg) |
25-45 EUR (105-186 PLN) zależnie od trasy |
35-55 EUR (145-228 PLN) zależnie od trasy |
50 EUR (207 PLN) |
|
Duży bagaż podręczny (maks. 10 kg) |
10-18 EUR (42-76 PLN) zależnie od trasy |
40 EUR (168 PLN) |
|
| Źródło: wizzair.com | |||
Członkostwo w WIZZ Discount Club nadal jest szansą na obniżenie stawki za bagaż - gwarantuje zniżkę w wysokości 5 euro za każdą sztukę dużego bagażu podręcznego i bagażu rejestrowanego zakupionego online. Roczna opłata za WDC wynosi jednak 229 zł.
Wizz Air: większość pasażerów lata z lżejszym bagażem
Wizz Air uzasadnia wprowadzone zmiany nowym modelem biznesowym – klient ma płacić jedynie za usługi, które sam wybiera. Linia lotnicza przekonuje też, że znacząca większość pasażerów (ponad 70 proc.) podróżuje z mniejszymi bagażami, wskutek czego nowy cennik dotknie zaledwie 5,6 proc. pasażerów. – Większość linii lotniczych pozwala na zabranie max. 20-25 kg bagażu rejestrowanego. Nowa polityka Wizz Air wpisuje się więc w standardy rynkowe, biorąc pod uwagę najbardziej popularny rozmiar bagażu. Jako jeden z nielicznych przewoźników niskokosztowych oferujemy naszym pasażerom możliwość zarezerwowania online bagażu o wadze do 32 kg za 5-10 euro więcej. Warto również podkreślić, iż konkurencyjni przewoźnicy obciążają pasażerów opłatą za nadbagaż, czego Wizz Air nie praktykuje – piszą przedstawiciele przewoźnika w liście przesłanym do redakcji Bankier.pl.
– Zachęcamy pasażerów do rejestrowania bagażu online – już przy dokonywaniu rezerwacji lub później, poprzez dodanie usługi, co pozwoli zaoszczędzić pieniądze – dodają.
Malwina Wrotniak-Chałada























































