Zielone światło dla autobusów Ursusa

Zarząd Ursusa poinformował, że 13 kwietnia 2015 roku spółka otrzymała europejskie świadectwo homologacji na autobus elektryczny Ursus EkoVolt. W reakcji na te doniesienia akcje Ursusa drożały we wtorkowe popołudnie o ponad 2%.

Zielone światło dla autobusów Ursusa
Zielone światło dla autobusów Ursusa (internet)

- Wyprodukowanie przez Emitenta autobusu elektrycznego stanowi po trolejbusach kolejny krok w realizacji strategii Zarządu URSUS SA, będącej odpowiedzią Spółki na zapotrzebowanie na innowacyjne i ekologiczne produkty. Uzyskane świadectwa homologacji na autobus EKOVOLT ma charakter międzynarodowy i umożliwia Spółce sprzedaż autobusu elektrycznego na rynku polskim oraz na rynkach Unii Europejskiej - napisano w komunikacie.

Projekt jest tworzony wspólnie z Politechniką Lubelską i Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Lublinie. Następnym krokiem po uzyskaniu homologacji mają być testy prototypu w ruchu miejskim przez lubelskie MPK.


Elektrobus Ursusa jest zasilany bateriami litowo-jonowymi o łącznej pojemności 120 kWh. Na jednym naładowaniu baterii pojazd będzie w stanie pokonać blisko 110 km. Na przystankach końcowych mają zostać zamontowane ładowarki, które pozwolą w kwadrans naładować około 80% baterii. Baterie będzie można także w łatwy sposób wymieniać, ponieważ umieszczone będą one po bokach pojazdu, a nie na jego dachu.

Ursus to legenda polskiej wsi, która po niedawnych problemach powoli podnosi się z kolan. Ważnym momentem w najnowszej historii Ursusa był rok 2011, kiedy to spółka połączyła siły z innym rodzimym producentem maszyn dla rolnictwa spółką POL-MOT Warfama SA. Władze spółki zadecydowały o przeniesieniu produkcji ciągników do Lublina oraz rozszerzeniu zakresu asortymentowego produkowanych wyrobów. W roku 2014 spółka pokazała pozytywne wyniki finansowe napędzane m.in. poprzez duży kontrakt w Etiopii.

/at

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 ~krzych

Ten autobus to powinni zaopatrzeć jeszcze w ogniwa słoneczne na dachu i zaoferować państwom arabskim.Paradoksalnie to ten autobus ze znana nazwa URSUS - może stać sie hitemm a nie jakieś maszyny rolnicze.

! Odpowiedz
2 4 ~cool123

Autobusy elektryczne są bez sensu na baterii li-ion. Jedno ładowanie starcza na 110km w korku i w warunkach miejskich napewno dużo mniej. Zakładając że będą to dobre( drogie ) ogniwa wystarczą na 700 ładowań. Czyli min co rok trzeba wymienić i pozbyć się starych co nie jest łatwe przy takich ilościach - jedna bateria to ok. 20000 bateri od smartfona co oni będą z tym robić? Bez baterii nowej generacji najlepszym rozwiazaniem jest silnik benzynowy pod wzgledem ekonomicznym i ekologicznym.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 3 ~TerazJa


Baterie na bazie litu są tak niebezpieczne, że przez lata były dopuszczane do sprzedaży jedynie w formie zamkniętych pakietów zawierających w środku cały komputer zabezpieczający ich pracę (np. do laptopów). Oczywiście marketing przeparł wszystko i teraz można już kupować ogniwa. Oprocz samozapłonu i skłonności do eksplozji warto przypomnieć sobie, ,że sole litu są psychoaktywne. Gratuluję eko-naiwniakom.
PS: o ile wiem ten typ barerii źle znosi szybkie ładowanie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
5 4 ~wiesniak

Brawo!
To jest przyszlosc. Za 20-30 lat silinik spalinowy bedzie tak czestym gosciem w cywilizowanym swiecie jak mercedes beczka obecnie...
Czesc inzynierow z Tesli zalozyla odrebna firme ktora ma sie skupic na elktrycznych ciezarowkach- smieciarkach... . Temat nie nowy ale niezwykle chodliwy i oszczedny, szczegolnie jak sie ma dowsiadczenie przez kilka dekad z trolejbusami.
Niestety zakonczy sie to tak ze inzynierowie dostana w koncu intratne oferty pracy albo na zachodzie albo na wschodzie i prysna z pomyslami... .

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 1 ~chłop

niestety, bardzo wielu inżynierów z Tesli została wykupiona przez Microsoft, w celu rozwijania ich projektów. Brak mi przekonanania do tego ostatniego koncernu.

! Odpowiedz
8 14 ~hi

Ursus nie podnosi się z kolan... to inna firma, nazwę sobie kupili.

! Odpowiedz
3 13 ~Pollokolooo

Autobusy i ogólnie komunikacja publicza to przyszłość ,tak jak małe eko autka. Oczywiście giganci paliwowi nie dopuszczą przez kolejne 30 lat do dużych zmian w Polsce ale za jakieś 45-50 lat jest to całkiem realny biznes.

! Odpowiedz
0 15 ~qwerty

W 15 minut naładowanie 80% baterii o pojemności 120kWh... No to na przystankach końcowych planują stawiać trafostacje o mocy około 0,5MW

! Odpowiedz
2 9 ~retrol

żarówki będą przygasać w oklicznych budynkach...:)) ale nie to jest największym problemem, takie baterie przy conajmniej 2 ładowaniach na dzień po roku będą miały mniej niż połowę oryginalnej pojemności, bedzie trzeba cały pakiet pewnie co roku wymieniać a cena takich baterii to pewno zbliżona do ceny całego autobusu z napędem spalinowym.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 3 ~retrol odpowiada ~retrol

a cały taki autobus to potężne akumulatory, małe silniczki elektryczne z układem sterowania i kawałek blachy, żeby się nie okazało że bardziej ekonomiczna od wymiany baterii będzie wymiana całego pojazdu :)

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
URSUS -2,03% 0,53
2020-04-03 09:40:14
WIG -0,28% 41 103,13
2020-04-03 09:42:00
WIG20 -0,04% 1 490,95
2020-04-03 09:57:45
WIG30 -0,01% 1 719,04
2020-04-03 09:57:00
MWIG40 0,21% 2 865,50
2020-04-03 09:42:45
DAX -0,42% 9 531,00
2020-04-03 09:55:00
NASDAQ 1,72% 7 487,31
2020-04-02 22:03:00
SP500 2,28% 2 526,90
2020-04-02 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.