REKLAMA
GPW

Legandarne ciągniki Ursusa serii C w nowej odsłonie

2015-03-27 13:42
publikacja
2015-03-27 13:42

27 marca br. na targach AGROTECH w Kielcach firma URSUS zaprezentowała legendarne ciągniki serii C w nowej odsłonie. Nowa oferta produktowa będzie wspierać dalszy rozwój spółki i strategię odbudowy najstarszej krajowej marki ze 120-letnią tradycją mechanizacji polskiej wsi.

Legandarne ciągniki Ursusa serii C w nowej odsłonie
Legandarne ciągniki Ursusa serii C w nowej odsłonie
/ Materiały dla mediów

(Materiały dla mediów)

Z 1,5 mln ciągników wykorzystywanych obecnie w Polsce, prawie połowa to ciągniki marki URSUS. Nasze produkty docierają do tysięcy klientów w kraju i na całym świecie. Wprowadzenie do oferty legendarnych ciągników serii C to kolejny krok w kierunku odbudowy najstarszej polskiej marki. 120 lat tradycji URSUSA zobowiązuje do dalszego rozwoju – podkreśla Karol Zarajczyk, Prezes Zarządu URSUS S.A.

27 marca br. tj. pierwszego dnia Targów Rolniczych AGROTECH w Kielcach, URSUS S.A. zaprezentował legendarne modele ciągników dobrze znanej serii C w nowej odsłonie. Otwarcia stoiska targowego URSUS wraz z odsłoną kultowych maszyn dokonał gość honorowy - Marek Sawicki, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Powrót legendarnej serii

Historia ciągników serii C sięga lat 60-ych. Pierwszy wyprodukowany model C-4011 a następnie udoskonalony model C-355 stały się prototypami dla całej linii C. Pojazdy URSUS wersji C o mocy od 50 do 102KM to najpopularniejsze ciągniki w Polsce z najwyższym wskaźnikiem sprzedaży, przeznaczone dla małych i średnich gospodarstw oraz na potrzeby branży leśnej, budowlanej i komunalnej. Obecnie URSUS dysponuje 7 modelami tej klasy: C-350, C-360, C-380, C-380M, C-382, C-392 i C-3102. Rodzina ciągników oznaczona symbolem C została zaprojektowana i wykonana w całości przez polskich konstruktorów i inżynierów w centrum badawczym URSUS R&D w Lublinie. Maszyny są produkowane w lubelskiej fabryce w oparciu o podzespoły najwyższej jakości, którą gwarantują renomowane firmy europejskie takie jak PERKINS, ZF czy CARRARO.

Legendarne URSUSY serii C, a zwłaszcza C-360 to produkty, które dominują na naszej wsi. Nowe modele ciągników są dostosowane technologicznie i cenowo do oczekiwań polskich rolników. Niskie koszty obsługi serwisowej modeli C to dodatkowy atut polskich produktów – dodaje Prezes Zarajczyk.

Dalszy rozwój oferty produktów

W ostatnich dwóch latach (2013-2014) firma wprowadziła do oferty 9 swoich produktów, w tym 7 nowych modeli ciągników o mocy 50-180 KM. Na koniec 2014 r. URSUS osiągnął 125% rdr wzrost sprzedaży ciągników.

2014 rok podsumowuje 3-letni okres inwestycji w rozwój marki URSUS. W tym czasie z sukcesem wprowadziliśmy do oferty 9 nowych produktów, rozwinęliśmy zaplecze produkcyjne i badawczo-rozwojowe. Sukcesywnie odbudowujemy pozycję marki URSUS w kraju oraz zajmujemy kolejne przyczółki w ekspansji zagranicznej – wskazuje Prezes Zarajczyk.

URSUS S.A. spodziewa się wzrostu sprzedaży w kraju w związku z poszerzeniem oferty ciągników i dostosowaniem jej do oczekiwań polskich odbiorców. W ramach ekspansji zagranicznej spółka chce w bieżącym roku rozwinąć sprzedaż w krajach unijnych, w Europie Wschodniej, w krajach bałkańskich oraz w afrykańskich. W 2014 roku URSUS przeznaczył ok. 17 mln zł na rozwój oferty i rozbudowę zaplecza produkcyjnego. W bieżącym roku spółka planuje przeznaczyć kolejne 24 mln zł na inwestycje.

Ursus

Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz
Najtańsze rachunki dla firm. Sprawdź, gdzie nie przepłacisz

Komentarze (19)

dodaj komentarz
~DAMIAN

1997 – w wyniku prywatyzacji zakładu AGROMET-WARFAMA właścicielem zostaje Pol-Mot Holding. Dnia 10 stycznia 1997 r. została utworzona POL-MOT WARFAMA spółka z o.o. w Dobrym Mieście. Asortyment produkowanych wyrobów został powiększony o prasy zwijające oraz owijarki i zbieracze bel.

2003 – powiększenie oferty produktowej

1997 – w wyniku prywatyzacji zakładu AGROMET-WARFAMA właścicielem zostaje Pol-Mot Holding. Dnia 10 stycznia 1997 r. została utworzona POL-MOT WARFAMA spółka z o.o. w Dobrym Mieście. Asortyment produkowanych wyrobów został powiększony o prasy zwijające oraz owijarki i zbieracze bel.

2003 – powiększenie oferty produktowej o ciągnikowe koparko-ładowarki zawieszane Mikrus, samojezdne koparko-ładowarki Warmia 510 (zbudowane na podwoziu ciągnika Ursus 5314) oraz przyczepy do zagęszczania i wywozu nieczystości Fuzer.

2005 – podpisanie umowy o współpracy handlowej z chińskim koncernem Shandong Foton Heavy Industries Co., Ltd w zakresie dystrybucji jego wyrobów na rynku polskim i rynkach ościennych, na mocy której rozpoczęła się dystrybucja traktorów Foton Zawarcie umowy o współpracy przez POL-MOT Opalenica z holenderską firmą Trioliet Mullos B.V.

2006 – fuzja z Pol-Mot TUR S.A. w Biedaszkach Małych oraz nabycie POL-MOT Opalenica Sp. z o.o. od POL-MOT Holding S.A.

2007 – debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

2008 – utworzenie oddziału spółki w Lublinie oraz rozpoczęcie sprzedaży produkowanej przez spółkę linii technologicznej do brykietowania słomy.

2009 – zawarcie umowy z turecką firmą Hattat Tarim o kooperacji w produkcji ciągników oraz uzyskanie świadectwa homologacji europejskiej na pochodzący z Chin samochód Grand Tiger. Nabycie udziałów w spółce Bioenergia Invest sp. z o.o. zajmującej się produkcją i sprzedażą brykietu ze słomy. Połączenie z FMR POL-MOT Opalenica sp. z o.o.

2010 – zakupienie od syndyka masy upadłości spółki DAEWOO MOTOR POLSKA sp. z o.o. nieruchomości położonych w Lublinie przy ul. Mełgiewskiej 7-9, gdzie wcześniej na podstawie dzierżawy prowadzone były w niej: ośrodek badawczo-rozwojowy oraz produkcja maszyn i urządzeń. Wprowadzenie na rynek ciągników POL-MOT H (od 1 kwartału 2012 roku jako Ursus H) produkowanych przez turecką firmę Hattat Holding
~elips
Kupujta nim się Żydy zleco!!!
~warren
Kiedy spadną notowania tego chłamu???
ewabar5
A co nie zdążyłeś kupić jak był tani?
~benebe
Oooo chyba spada. Nabici w Petrolinvest, nabici w UrsusNabyciu Pzdr
~akuku
Gdyby jeszcze był produkowany w Polsce a nie tylko składany z częsci innych firm to już bym siew kolejkę ustawił :) Ale moze z czasem, kto wie. Fajnie byb yło wyjechać w pole ciągnikiem od podstaw zrobionym w Polsce.
~wilkaar
Składany z części innych firm jest pewnie dlatego że taniej kupić gotowy silnik skrzynie i most niże produkować własne. Btw przedni most carrero ma zdecydowana większość ciągników wszystkich marek, silnik perkins? Gdzie go nie ma? Skrzynia ZF? Która inna firma tej skrzyni nie stosuje.
Ameryka odkryta ursus opierał się na konstrukcji
Składany z części innych firm jest pewnie dlatego że taniej kupić gotowy silnik skrzynie i most niże produkować własne. Btw przedni most carrero ma zdecydowana większość ciągników wszystkich marek, silnik perkins? Gdzie go nie ma? Skrzynia ZF? Która inna firma tej skrzyni nie stosuje.
Ameryka odkryta ursus opierał się na konstrukcji zetora mf i nikomu nie przeszkadzało, teraz produkcja opiera się na podobnej zasadzie i "ooo bo składany z innych części"
~CLK odpowiada ~wilkaar
A któż wszechpolakowi-cebulakowi dogodzi? Firma się zwija = źle, firma się rozwija = też źle.
Jedyna metoda to zwyczajnie olać takich ciepłym moczem i ich "rady"...
~analityk
Szkoda,że niewiele zostało polskich firm. Balcerowicz z Lewandowskim i Tuskiem brzydzili się tym co polskie i wysprzedawali za grosze zachodnim korporacjom.
~AdamSmith
kupie sobie jeden i postawie pod blokiem :) Bardzo dobra wiadomosc, ze ktos cos polskiego produkuje :) To co kiedy samochody beda jakies w koncu ?

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki