Jak poinformował Ten Square Games w komunikacie prasowym najlepiej sprzedająca się gra spółki na urządzeniach mobilnych została udostępniona w wersji przeglądarkowej. Pomysł ma wspierać poprawę rentowności - mówi prezes Andrzej Ilczuk.


Od 13 listopada 2023 r. gra wędkarska Fishing Clash, wyprodukowana przez Ten Square Games, jest dostępna na większym ekranie, bowiem spółka uruchomiła ją w wersji przeglądarkowej. Do tej pory był to tytuł dostępny tylko na urządzeniach mobilnych. Co ciekawe, Fishing Clash zaczynał od wersji na przeglądarki, a następnie przekształcił się w mobilną grę wędkarską.
Zmiana to z jednej strony kolejny, po TSG Store, projekt Ten Square Games podnoszący efektywność finansową Grupy, a z drugiej próba poszerzenia zasięgu Fishing Clash. Obecność w przeglądarkach zapewni obecnym fanom gry możliwość wyboru platformy do rozgrywki, a Spółce dotarcie do nowych grup odbiorców - napisano w komunikacie prasowym.
"Poszerzenie obecności Fishing Clash o przeglądarki daje nam możliwość dotarcia do nowej grupy graczy i powiększenia tej społeczności. Dodatkowo, otwiera nam to również nowe możliwości w obszarze marketingu i partnerstw biznesowych opartych na przykład na podziale przychodów. To nowy element ekonomii gry z perspektywami na dalszą poprawę jej rentowności"– komentuje Andrzej Ilczuk, Prezes Zarządu Ten Square Games.
Decyzja o rozszerzeniu obecności Fishing Clash o przeglądarki to pierwsza próba eksperymentu TSG z trendem „cross play”. Kolejnym planowanym w przyszłości etapem projektu jest połączenie kont gracza w aplikacji i przeglądarce. Tym samym TSG chce zapewnić użytkownikom możliwość zmiany miejsca rozgrywki między platformami, w dowolnym momencie, z zachowaniem aktualnego postępu w grze, niezależnie od tego, z której z nich ostatnio korzystali.
Jak pokazuje raport Newzoo, jeden na czterech graczy korzysta z gier obecnych jednocześnie na kilku platformach, a do tego, ten typ gracza poświęca więcej czasu i pieniędzy na swoje gry, przekonuje spółka, chociaż trzeba zaznaczyć, że sam segment gier przeglądarkowych według wspomnianego raportu Newzoo, jako jedyny ma zanotować spadek wartości globalnego rynku (-16,9 proc.rdr) w 2023 r.
Wersja przeglądarkowa gry, podobnie jak uruchomienie TSG Store, to projekt ukierunkowany na podnoszenie efektywności finansowej Grupy TSG. W październiku TSG Store otrzymał nową szatę graficzną, a jego oferta została poszerzona o przedmioty z Hunting Clash. Fishing Clash jest flagową grą w portfelu Ten Square Games. Szacunkowe przychody ze sprzedaży tego tytułu po 9 miesiącach tego roku, po wstępnych danych za III kwartał, wyniosły ponad 205 mln zł.
MKu