WP liczy, że strata EBITDA segmentu TV w ’18 będzie niższa niż 8 mln zł

Wirtualna Polska planuje, że segment telewizyjny będzie miał w 2018 roku mniejszą stratę na poziomie EBITDA niż szacowane wcześniej 8 mln zł. Spółka od 2018 roku wprowadzi nowy standard rozliczeń za reklamy w segmencie online - poinformował prezes WP Jacek Świderski.

„Zgodnie z wcześniejszymi szacunkami strata miała wynieść 8 mln zł, ale będzie na pewno mniejsza. Pod koniec roku pokażemy nowe prognozy, które będą lepsze od wcześniejszych założeń” – powiedział Świderski.

„Na pewno będzie strata na poziomie EBITDA, ale na pewno niższa. Podtrzymujemy prognozę, że osiągniemy w tym segmencie rentowość w końcówce 2018 roku” – dodał.

Segment telewizyjny, prowadzący stację telewizyjną WP, wypracował w okresie trzech kwartałów 2017 roku 4,7 mln zł przychodów (rok temu segment nie generował przychodów) i 11 mln zł straty EBITDA.

„W samym wrześniu mieliśmy 1 mln przychodów w segmencie telewizyjnym, widzimy dobre efekty w październiku i listopadzie - będzie to więcej niż 1 mln zł miesięcznie” – powiedział Świderski.

Spółka podtrzymuje, że strata EBITDA segmentu TV spadnie w czwartym kwartale do 2 mln zł.

"Nasze wewnętrzne cele, by minimalizować stratę i w IV kwartale ograniczyć się do maksymalnie 2 mln straty EBITDA są niezagrożone” - powiedziała Elżbieta Bujniewicz-Belka, wiceprezes spółki.

Prezes poinformował, że wśród stacji dostępnych na MUX8 naziemnej telewizji cyfrowej, Telewizja WP w październiku zajęła drugie miejsce. Jej udział w rynku wyniósł 0,68 proc., co było rekordowym wynikiem.

„Najważniejszy cel to zbudowanie zasięgu technicznego” – powiedział Świderski.

Prezes poinformował, że od 2018 roku spółka wprowadzi zmiany w rozliczaniach kampanii reklamowych.

„Klienci od przyszłego roku będą płacili tylko za reklamy rzeczywiście obejrzane przez użytkowników, tylko za widoczne odsłony reklamowe” – powiedział Świderski.

Dodał, że spółka w tym segmencie pracuje nad formatami reklamowymi z wysokim "viewability".

„Naszym celem jest poziom 70 proc. Wydaje się, że jest on osiągalny, jesteśmy w stanie podnieść ten wskaźnik. W najbliższym czasie dokonamy zmian produktowych, wprowadzimy cztery nowe produkty dla klientów e-commercowych” – powiedział Świderski.

Skonsolidowane przychody gotówkowe Wirtualnej Polski po III kwartałach 2017 roku wynosiły 304,5 mln zł, czyli wzrosły 14,3 proc. rdr. EBITDA w tym okresie wyniosła 89,7 mln zł, rosnąc 5,7 proc. rdr. (PAP Biznes)

seb/ asa/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
WIRTUALNA -3,77% 51,00
2018-10-23 17:00:00
WIG -1,82% 55 490,46
2018-10-23 17:05:00
WIG20 -2,06% 2 147,81
2018-10-23 17:15:00
WIG30 -1,97% 2 443,98
2018-10-23 17:15:00
MWIG40 -1,45% 3 886,50
2018-10-23 17:15:00
DAX -2,17% 11 274,28
2018-10-23 17:35:00
NASDAQ -0,42% 7 437,54
2018-10-23 22:02:00
SP500 -0,55% 2 740,69
2018-10-23 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl