Volkswagen musi wycofać prawie dwa miliony aut z Chin

Nie widać końca problemów Volkswagena z silnikami. W zeszłym tygodniu pojawiła się informacja, że koncern musi naprawić silniki w prawie 300 tys. samochodów w Stanach Zjednoczonych. Teraz problem pojawił się w Chinach, a liczba uszkodzonych samochodów jest nieporównywalnie większa – to ponad 1,8 miliona.

(fot. Kim Kyung-Hoon / Reuters)

Wycofane i naprawione mają być limuzyny magotan wykonane między 2007 a 2014 rokiem, model CC z roku 2009 i 2014, a także passaty, które pojawiły się na rynku w latach 2011-15. Usterka znowu dotyczy silników, która spowodowana jest błędnym działaniem pompy paliwowej.

Koncern dostał czas na naprawdę wadliwych sztuk do grudnia bieżącego roku, a klienci nie poniosą żadnych kosztów z tym związanych.

Ostatnie lata nie są najlepszymi dla niemieckiego koncernu motoryzacyjnego. W 2015 roku rozpoczęła się afera dieselgate, związana z zatajaniem poziomu emisji spalin, w związku z którą firma musiała wypłacać milionowe kary, odszkodowania i ponosić koszty napraw wadliwych modeli, których – jak wiemy – nie było mało na przestrzeni ostatnich lat.

DU

Źródło:
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Przeczytaj więcej na temat: Motoryzacja

Wyzeruj prowizję w pożyczce online. 0% prowizji. 100% online. RRSO 17,70%
Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 3 rekin1986

To jest tak jak się przepłaca robotnika na linii montażowej oraz nie robi rozruchu próbnego

Jak się płaci zwykłemu robotnikowi 30 Euro na godzinę a potem chce się sprzedać samochód poza granicami kraju gdzie płaca robotnika jest 3 euro na godzinę to czego się oczekuje , że samochód będzie dokładnie sprawdzony i przetestowany

Poza tym wpakowywanie c oraz większej ilości elektroniki do samochodu musi kończyć się awariami . Samochód jest pojazdem MECHANICZNYM a nie elektronicznym w nim ma pracować mechanika a nie elektronika to nie komputer ani telewizor

Poza tym polityka firm motoryzacyjnych sprowadza się do tego , że produkuje się po kosztach a zarabia na serwisie gwarancyjnym i pogwarancyjnym finał jest taki że przez 10 lat użytkowania samochodu w kosztach napraw dołożymy drugi pojazd gratis

Jak były samochody oparte o prostą mechanikę problemu nie było odkąd zaczęto wkładać do nich co raz więcej elektroniki tym co raz gorzej to wychodzi

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 3 lordbartezzos

A ja spokojnie jeździłem 4 lata clio od nowości bez problemu, potem jedna awaria przełącznika zespolonego i tak do dzisiaj to jest 9 lat bez wizyt w serwisach. Lepiej mieć swojego mechanika. Teraz dokupiłem fluenca i 3 rok bez większego problemu, raz poluzowana śrubka od wycieraczek. A wolkszrota nie lubię, a na japończyka mnie nie stać.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 20 sel

Jak to jest że w Polsce obowiązuje 2 lata gwarancji a w innych krajach wykazują gwarancyjne usterki fabryczne po 10 latach ? Nie ma w Polsce samochodu który nie byłby wadliwy po 2 latach ...a naprawiać trzeba na własny koszt?

! Odpowiedz
3 21 jkl777

Sa wady ukryte konstrukcyjne, a sa wady esploatacyjne. W przypadku VAG to sa wady umyslowe. Normalny czlowiek nie kupi tych wyrobow samochodopodobnych.

! Odpowiedz
1 2 czelsi_01

Bo żyjemy w Polsce.

BMW wszędzie naprawiało/wymieniało wadliwy rozrząd w silnikach 2.0d tylko w Polsce kilku osobom naprawili a resztę odesłali z kwitkiem. Jestem jednym z tych co po pół roku boju odpuścił.

Subaru podobnie - wszędzie wymienia wadliwe sprzęgła tylko nie w Polsce...

Taki kraj...

! Odpowiedz
4 59 makss

Nie byłoby problemów VW gdyby nie wzrastająca w ostatnich latach bezczelność niemieckich przedsiębiorców. Obserwuję to na własnym biznesie nie związanym z branżą samochodową. Ci ludzie uważają że ma być tylko tak jak im się podoba. Nawet zerwanie kontraktów ich nie przekonuje.

! Odpowiedz

Porównaj oferty

Sprawdź, które banki pożyczą pieniądze na najlepszych warunkach, i ile wyniesie miesięczna rata kredytu.

Znajdź najbardziej zyskowną lokatę bankową. Określ najważniejsze cechy, a wyszukiwarka wybierze najlepsze oferty.

Narzędzia

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl