REKLAMA

Vivid w '17 planuje premiery pięciu tytułów; chce być w czołówce wydawców gier F2P

2016-08-08 10:09
publikacja
2016-08-08 10:09

Vivid Games na 2017 r. planuje premiery pięciu tytułów. W ciągu trzech lat spółka chce zbudować portfolio kilkunastu gier free to play zapewniający wydawcy 40-60 proc. udział w przychodach. To ma uplasować bydgoską firmę w czołówce wydawców gier F2P na urządzenia mobilne - podała spółka w komunikacie prasowym.

Vivid Games podał w komunikacie, że strategia spółki ukierunkowana jest na budowę zdywersyfikowanego portfolio gier free to play produkowanych wewnętrznie oraz pozyskanych za pośrednictwem programu wydawniczego. Gry będą charakteryzowały się wysoką jakością, nastawieniem na rywalizację i szerokim dotarciem do rynku.

"Za trzy lata w portfolio znajdzie się kilkanaście gier mobilnych tworzących spójny eko-system wydawniczy. Umożliwi on efektywne czerpanie korzyści z usprawnień w monetyzacji i technologii we wszystkich tytułach. Dzięki większej liczbie gier o wysokiej jakości możliwe będzie również utrzymanie i dalsze pogłębienie relacji biznesowych z kluczowymi partnerami, w tym kanałami sprzedaży Apple i Google" - mówi cytowany w komunikacie Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

Wśród premier na 2017 r. Vivid Games planuje zapowiedziane już: Metal Fist oraz Prime Time Rush.

Wg Vivid Games rozwijana od pewnego czasu działalność wydawnicza zajmuje coraz ważniejsze miejsce w działalności spółki, a jest ona bardziej dochodowa od wydania dużych gier własnych. Umowy wydawnicze zapewnią potencjalnie 40-60 proc. udział w przychodach ze sprzedaży. W ramach działalności wydawniczej oprócz marketingu Vivid Games dostarcza wiedzy i rozwiązań analitycznych, monetyzacyjnych, technologii, często współpracując przy produkcji lub zapewniając finansowanie.

"W ramach programu wydawniczego prowadzimy rozmowy dotyczące projektów z przeznaczeniem na 2016 i 2017 rok. Szukamy gier o mocnym potencjale sprzedaży i wysokiej jakości. Od momentu rozpoczęcia programu dokonaliśmy ewaluacji ponad 150 projektów, podpisaliśmy dwa" - powiedział Kościelny.

Zgodnie z aktualnym planem wydawniczym pierwsza na rynek trafi gra Heroes of Nox (Nox Raiders), której premiera w ramach działalności wydawniczej na platformach iOS, Android oraz Facebook zaplanowana jest na IV kw. 2016 r. Jest to gra akcji 3D z gatunku "auto-battler" osadzona w realiach Sci-Fi.

W I kw. 2017 r. na platformę iOS i Android trafi Metal Fist, obecnie największa i najważniejsza produkcja własna Vivid Games. Jest to gra akcji, polegająca na szybkiej, synchronicznej rozgrywce wieloosobowej (multiplayer) na miejskich arenach. Premierę poprzedzi ją tzw. soft launch w IV kw. 2016 r.

"Na rynku nie ma gry, która jest bezpośrednią konkurencją. (...) Szacujemy, iż Metal Fist może zrealizować podobną lub wyższą liczbę pobrań do Real Boxing 2 przy znacząco wyższych parametrach monetyzacji" - mówi Kościelny.

Do końca II kw. 2016 marka Real Boxing trafiła łącznie do 37,5 mln graczy generując łącznie 30 mln zł przychodu.

Kolejnym tytułem, który ujrzy światło dzienne jest Prime Time Rush, gra wyścigowa 3D z kategorii "endless runner" osadzona w realiach pościgu policyjnego na autostradzie. Premiera planowana jest na I kw. 2017 r.(PAP)

gsu/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki