Grupa Vistula planuje, że w 2018 roku wzrost powierzchni sprzedaży detalicznej wyniesie około 9 proc. w stosunku do roku 2017 i osiągnie poziom ponad 36 tys. m kw. Planowane wydatki inwestycyjne w 2018 roku wyniosą około 20 mln zł - poinformowała spółka w raporcie.


Na koniec III kwartału 2017 roku powierzchnia stacjonarnej sieci sprzedaży detalicznej grupy wyniosła 31,9 tys. m kw. i była wyższa o 10 proc. od powierzchni sprzedaży detalicznej na koniec września 2016 roku.
Spółka podała, że w IV kwartale 2017 roku oczekuje utrzymania zbliżonego tempa wzrostu do zanotowanego w bieżącym roku na wszystkich poziomach wyniku finansowego.
"W IV kwartale Grupa Kapitałowa spółki będzie kontynuować starania o uzyskanie na koniec bieżącego roku istotnego wzrostu skonsolidowanego zysku netto oraz generowanej EBITDA, na poziomie zbliżonym do bieżącego konsensusu rynkowego, który przekracza cele wyznaczone przez aktualny program motywacyjny zakładający osiągnięcie w 2017 roku skonsolidowanego zysku netto w kwocie co najmniej 33 mln zł oraz przynajmniej 60 mln zł skonsolidowanej EBITDA" - napisano w raporcie.
Vistula podała, że oczekuje realizacji wyższej marży brutto w 2017 roku w stosunku do planów z początku roku i spadek marży w całym 2017 roku powinien wynieść około 0,5 p.p. (PAP Biznes)
seb/ ana/