Prezes: VRG nie zrekompensuje spadku przychodów do końca roku

Utrata przychodów VRG, która nastąpi w pierwszej połowie roku, nie będzie możliwa do zrekompensowania w pozostałej części roku - napisał w liście do akcjonariuszy prezes Grzegorz Pilch. W ocenie prezesa, w 2020 roku spółka nie osiągnie dwucyfrowej dynamiki przychodów i zysków. Firma skupi się ograniczeniu kosztów, zmniejszy inwestycje do 15 mln zł.

(fot. Marek Wiśniewski / Puls Biznesu)

"Wszystkie sklepy stacjonarne naszej grupy znajdujące się w centrach handlowych zostały zamknięte, a perspektywa ich otwarcia w najbliższym czasie jest niepewna. Oznacza to, iż w okresie ich zamknięcia stracimy ponad 80 proc. naszych przychodów. A po tym okresie, spodziewając się istotnej zmiany sentymentów zakupowych naszych klientów oraz obniżenia popytu konsumpcyjnego przewidujemy, że również po otwarciu sklepów przychody będą niższe" - napisał Pilch.

"Szacujemy, że perspektywa powrotu do poziomów sprzedaży zbliżonych do poprzedniego roku pojawi się dopiero wraz ze startem kolekcji jesiennej. Utrata przychodów, która nastąpi w pierwszej połowie roku nie będzie możliwa do zrekompensowania w pozostałej części roku" - dodał.

W ocenie prezesa obecna sytuacja oznacza, że w 2020 roku, po raz pierwszy od siedmiu lat, spółka nie osiągnie dwucyfrowej dynamiki przychodów i zysków.

VRG zamierza koncentrować się na zachowaniu płynności finansowej i poprawie zarządzania kapitałem obrotowym. Będzie dążyć do ograniczenia kosztów, planuje też zmniejszyć planowane inwestycje do ok. 15 mln zł z 25 mln zł wcześniej. Grupa przystąpi do renegocjacji stawek czynszowych i przyspieszy zamknięcia nierentownych sklepów.

Firma chce skupiać działania na intensyfikacji sprzedaży w sklepach internetowych poprzez optymalizację procesu zakupowego (skrócenie czasu dostawy, ułatwienie zwrotów oraz rozwijanie systemu rekomendacji kolejnych zakupów).

"Przewidujemy, że udział sklepów internetowych w naszych przychodach przekroczy wyraźnie 20 proc." - napisał prezes.

Spółka oczekuje, że w pierwszym kwartale 2020 roku przychody w kanale e-commerce będą stanowiły 24 proc. sprzedaży grupy. Rok wcześniej było to 15 proc. (PAP Biznes)

kuc/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
WIG 1,74% 49 728,30
2020-06-03 17:15:01
WIG20 1,76% 1 766,85
2020-06-03 17:15:00
WIG30 1,89% 2 049,33
2020-06-03 17:15:00
MWIG40 1,93% 3 545,60
2020-06-03 17:15:01
DAX 3,88% 12 487,36
2020-06-03 17:37:00
NASDAQ 0,78% 9 682,91
2020-06-03 22:03:00
SP500 1,36% 3 122,87
2020-06-03 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.