UPC Polska ostrzega swoich klientów przed przedstawicielami Telekomunikacji Cyfrowej, którzy podają się za dotychczasowego operatora i mogą narażać konsumentów na straty finansowe. Już w kwietniu podobne ostrzeżenie wydał UOKiK, do którego wpłynęło ok. 200 skarg na operatora.


1 czerwca na swojej stronie UPC wydało oficjalny komunikat, w którym ostrzega klientów przed przedstawicielami Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o. Firma zwraca uwagę, że jej pracownicy posiadają inne identyfikatory, które są opatrzone imieniem i nazwiskiem, logotypem oraz nazwą UPC Polska. Ponadto operator informuje, że wszelkie zmiany w umowach abonenckich można przeprowadzić wyłącznie w salonie obsługi klienta, telefonicznie bądź online. Dodatkowo podpisywanie aneksów i umów przedłużających dotychczasową umowę nigdy nie odbywa się w mieszkaniu klienta.
Podobne ostrzeżenie wydał już w kwietniu UOKiK. Do urzędu wpłynęło bowiem ponad 200 skarg na działania Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o. Na tej podstawie zostało wszczęte postępowanie przeciwko operatorowi, który naraża konsumentów na znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki w związku ze swoimi działaniami.
UOKiK poinformował, że przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o. podając się za dotychczasowego operatora konsumenta, proponują obniżenie abonamentu za telefon. Niestety konsument nie jest informowany o tym, że niższe stawki obowiązywać będą jedynie przez dwa miesiące. Dodatkowo po podpisaniu umowy, kurierzy zabierają wszystkie dokumenty nie pozostawiając egzemplarza dla klienta.
Konsumenci dowiadują się, o zmianie dostawcy usług telekomunikacyjnych dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury lub po wyłączeniu ich telefonu przez dotychczasowego operatora. Okazuje się, że konsumenci zachęceni niższymi stawkami zostali nie tylko wprowadzeni w błąd, ale dodatkowo są zobowiązani do zapłaty kary w wysokości 550 zł za zerwanie umowy z Telekomunikacją Cyfrową Sp. z o.o.
W związku ze skalą problemu UPC prosi o zachowanie ostrożności oraz w razie wszelkich wątpliwości, o kontakt z infolinią UPC Polska.
Katarzyna Rostkowska