REKLAMA
ZASADY PROMOCJI

UOKiK nie chce jednakowych cen w "sieciówkach"

2013-04-15 06:01
publikacja
2013-04-15 06:01
UOKiK uważa, że taka sama cen dań w lokalach sieci to niedozwolone porozumienie - pisze "Puls Biznesu".

Zdaniem Urzędu, ustalanie identycznych cen w lokalach sieci franczyzowych jest niedozwolonym porozumieniem. W czwartek urząd wszczął bezprecedensowe postępowania w sprawie niedozwolonego ustalania cen odsprzedaży w spółce Sfinks Polska, w ramach której działa 109 restauracji.

Sfinks
Źródło: materiały dla mediów

UOKiK tłumaczy, że ceny oraz promocje stosowane przez franczyzobiorców ustalane są odgórnie przez spółkę Sfinks Polska. Prezes firmy Sylwester Cacek odpowiada, że polityka cenowa stosowana w jego przedsiębiorstwie jest zgodna z przepisami.

Zdaniem Urzędu, w sieci franczyzowej niedozwolone jest ustalanie cen sztywnych oraz minimalnych, czyli takich, po których franczyzobiorca nie może produktu odsprzedać.

»Zmowa paliwowych gigantów? UOKiK zbada sprawę


Odmiennego zdania są firmy gastronomiczne, które uważają, że jednolite ceny leżą w interesie klientów. Jeśli klient w Warszawie zobaczy tę samą pizzę w różnych cenach, ale niższa będzie w pizzerii, która nie obsługuje jego dzielnicy, to jak wytłumaczyć, że nie może zamówić tańszej? - pyta Magdalena Piróg, wiceprezes Da Grasso. Restauratorzy przekonują ponadto, że to sami franczyzobiorcy upodabniają cenniki.

Więcej - w "Pulsie Biznesu".

Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/"Puls Biznesu"/kd/sk
Źródło:IAR
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: UOKiK karze nieuczciwe firmy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki