Średnie ceny produktów FMCG w marketach w listopadzie wzrosły w Polsce o 1,52 proc. rdr - podała agencja badawcza ASM SFA.


"Średnia cena koszyka zakupowego w listopadzie br. wyniosła 267,59 zł. To wzrost o 4,01 zł, czyli 1,52 proc. w porównaniu do października" - napisano w raporcire.
Z danych zebranych przez ASM wynika, że w 11 na 13 sieci objętych badaniem, ceny w listopadzie były nieznacznie wyższe niż w październiku. Spadki cen odnotowano jedynie w sklepach Selgros Cash & Carry (1,04 proc.) oraz Carrefour (0,48 proc.).
Największe podwyżki odnotowano w kanale e-grocery (3,63 proc.).
W ujęciu rocznym dwucyfrowy wzrost cen zaobserwowano we wszystkich 10 analizowanych sieciach. Były to min.: Lidl (19,42 proc.), Kaufland (19,31 proc.) i Intermarché (19,31 proc.).
ASM podaje, że największy wzrost cen koszyka odnotowano podobnie jak przed miesiącem w sieci Carrefour, w której średnia cena koszyka w listopadzie 2022 r. była o 50,36 zł niż przed rokiem, tj. o 22,78 proc. (PAP Biznes)
map/ asa/























































