Spółka Silk Road Games z grupy PlayWay wprowadzi do Chin trzy produkcje - Cooking Simulator (od Big Cheese Studio), Ultimate Fishing Simulator (od Ultimate Games) oraz House Flipper - podała spółka w komunikacie prasowym. Do premiery gier na rynku chińskim ma dojść jeszcze w II kw. 2023 r.


"W perspektywie kilku lat chcemy wprowadzić kilkanaście dużych tytułów na chiński rynek. Jednym z największych wyzwań stojących przed nami, jest przekonanie twórców gier do tego, że warto zainwestować czas i środki w dostosowanie ich produkcji do wymagań rynku chińskiego oraz wejście na formalną ścieżkę uzyskania licencji. Wiele osób uważa, że uzyskanie licencji jest bardzo trudne i to prawda, ale my znaleźliśmy formułę, jak ten proces sprawnie realizować. W przyszłości zamierzamy także wydawać gry chińskie na globalnym rynku, o co poprosili nas sami Chińczycy" - powiedział cytowany w komunikacie współzałożyciel Silk Road Games, Wojciech Dutkiewicz.
Współzałożycielem spółki posiadającym ponad 10 proc. jej akcji jest piłkarz Robert Lewandowski.
Silk Road Games planuje premiery na rynku chińskim tytułów nie tylko z Polski, ale też z krajów Europy Zachodniej czy USA lub Kanady. Firma zaczęła od symulatorów (PC). Obecnie pracuje nad wprowadzaniem do Chin gier mobilnych i na konsole, w tym tytułów AAA. Silk Road Games chce w przyszłości dołączyć do spółek notowanych na GPW. (PAP Biznes)
mcb/ gor/
























































