REKLAMA

Selena szuka kolejnych celów akwizycyjnych m.in. w segmencie hydroizolacji i termomodernizacji

2023-09-04 10:50
publikacja
2023-09-04 10:50

Selena po przejęciu portugalskiej spółki Imperalum i nawiązaniu współpracy z węgierską firmą Masterplast kontynuuje poszukiwanie celów akwizycyjnych w Europie i obu Amerykach. Jako interesujące segmenty do rozwoju przez M&A wskazuje m.in. hydroizolację i termomodernizację – ocenił prezes Sławomir Majchrowski.

Selena szuka kolejnych celów akwizycyjnych m.in. w segmencie hydroizolacji i termomodernizacji
Selena szuka kolejnych celów akwizycyjnych m.in. w segmencie hydroizolacji i termomodernizacji
/ Selena FM

"Przejęcie portugalskiej spółki Imperalum i inwestycja wspólnie z węgierską firmą Masterplast pokazują, w jakich kierunkach Selena chce się rozwijać. Dla nas to otwarcie dynamiczniejszej drogi rozwoju, ponieważ te dwa projekty nie kończą procesu M&A. Dalej aktywnie szukamy i prowadzimy rozmowy, a naszym celem pozostaje ekspansja geograficzno-produktowa. Budżetu akwizycyjnego nie podajemy na ten rok. Mogę jednak potwierdzić, że Selena jest w stabilnej kondycji finansowej, więc środki na te cele mamy zabezpieczone” – powiedział PAP Biznes prezes Sławomir Majchrowski.

"Szukamy celów co najmniej tej wielkości co Imperalum. Interesują nas firmy, które będą miały kilkanaście do kilkudziesięciu milionów euro przychodów rocznie, stabilną pozycję na rynkach, historię wzrostu, dobrą rentowność i jednocześnie asy w rękawie jak np. wiodąca marka, technologia czy przewaga konkurencyjna” – dodał.

Jak poinformował, interesujące dla Grupy Selena są cele akwizycyjne z segmentu, który stanowi podstawowy obszar działalności firmy, czyli obejmującego produkty takie jak piany, uszczelniacze, kleje montażowe, pianokleje. Drugim ciekawym segmentem jest hydroizolacja, a trzecim termomodernizacja.

"W każdym z tych segmentów widzimy szansę na rozwój poprzez akwizycje. Celów szukamy przede wszystkim w Europie Zachodniej i obu Amerykach. W przypadku termomodernizacji pod uwagę bierzemy także Europę Centralną” – powiedział Majchrowski.

Ocenił, że priorytetem – pod względem kierunku geograficznego M&A – jest Europa, ale wkrótce Grupa Selena zintensyfikuje poszukiwania celów akwizycyjnych w Ameryce – głównie w USA i Brazylii.

W lipcu Selena zawarła z Regratópico, SGPS, SA warunkową umowę nabycia udziałów w spółce Imperalum – Sociedade de Revestimentos e Impermeabilizaçoes, SA. Wartość portugalskiej spółki ustalona została na 13,5 mln euro. 31 sierpnia spółka poinformowała, że portugalski urząd antymonopolowy nie wyraził sprzeciwu na transakcję i Selena zawarła ostateczną umowę nabycia udziałów w portugalskiej spółce Imperalum, na podstawie której nabyła bezpośrednio pakiet 90,1 proc. udziałów zapewniających kontrolę 100 proc. praw kapitałowych i głosu. Cena transakcji wyniesie około 10,6 mln euro.

Imperalum jest producentem pap modyfikowanych APP – ataktycznym polipropylenem, które mają wysoką temperaturę mięknienia.

"Kupujemy rozpoznawalną markę wraz z zakładem produkcyjnym blisko Lizbony. Chcemy wykorzystać synergię na całym Półwyspie Iberyjskim” – powiedział prezes.

Grupa informowała także o nawiązaniu współpracy strategicznej z Masterplast Nyilvánosan Működő Részvénytársaság w ramach spółki Pimco Kft, należącej w 100 proc. do Masterplast. W zamian za podwyższenie kapitału PIMCO Kft. o równowartości 10 mln euro Selena docelowo będzie posiadać 50 proc. udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym spółki, dające 50 proc. głosów. Współpraca zakłada realizację inwestycji we wspólny zakład produkcji wełny szklanej na Węgrzech.

"Ta współpraca wpisuje się w strategię wychodzenia naprzeciw trendom w termomodernizacji. Zakład produkcyjny powstanie w północno-wschodniej części Węgier, w mieście Szerencs, co umożliwi szybszy i tańszy transport produktów w regionie. To także nowe otwarcie dla Seleny, ponieważ dotychczas nie produkowaliśmy ani nie dystrybuowaliśmy w dużej skali wełny szklanej” – dodał Majchrowski.

Otwarcie fabryki planowane jest w pierwszej połowie 2025 r.

OŻYWIENIA POPYTU NA RYNKU MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH NA RAZIE NIE WIDAĆ

Strategia Seleny w zakresie M&A wiąże się ze zwiększeniem mocy produkcyjnych, ale – jak poinformował prezes – na razie nie widać ożywienia popytu na rynku materiałów budowlanych.

"Nie spodziewam się wzrostu popytu w ciągu następnego roku, więc walka o udziały rynkowe będzie intensywna. Dlatego realizujemy projekty akwizycyjne – żeby być przygotowanym na ożywienie w przyszłości” – dodał.

Selena okres powrotu do ożywienia na rynku chce wykorzystać także na mocniejsze zaistnienie w świadomości klientów oraz ich szkolenia.

"Będziemy prowadzić działania bardziej zorientowane na wykonawców – chcemy dbać o poziom ich wyszkolenia technicznego. Pracownik budowalny rzadko testuje nowe rozwiązania na budowie i tutaj kluczowe są szkolenia – żeby więcej użytkowników stosowało nowe techniki i produkty” – powiedział Majchrowski.

Ocenił, że coraz bardziej istotna w obszarze budownictwa staje się kwestia zrównoważonego rozwoju.

"Obniżenie śladu węglowego, odpowiednia dokumentacja, certyfikacja budynków – te kwestie zyskują na znaczeniu i bierzemy je pod uwagę przy tworzeniu portfolio produktów” – dodał prezes.

Dominika Antoniak (PAP Biznes)

doa/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki