REKLAMA

Samochody elektryczne zdominowały targi motoryzacyjne w Paryżu [Zdjęcia]

2016-09-30 12:13
publikacja
2016-09-30 12:13

Samochody elektryczne, SUV-y i crossovery dominowały wśród premier tegorocznych targów motoryzacyjnych w stolicy Francji. Przyjazne dla środowiska pojazdy w Paryżu zaprezentowały m.in. Mercedes-Benz, Opel, Renault, Toyota i Volkswagen.

Samochody elektryczne zdominowały targi motoryzacyjne w Paryżu [Zdjęcia]
Samochody elektryczne zdominowały targi motoryzacyjne w Paryżu [Zdjęcia]
/ YAY Foto

W obliczu skandali związanych z manipulacjami wynikami emisji spalin w silnikach Diesla coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie do swojej oferty pojazdów z alternatywnymi napędami, które będą przyjazne dla środowiska - chodzi tu głównie o samochody elektryczne, hybrydowe i wodorowe. Ma to duże znaczenie w obliczu deklaracji wielu państw i zaostrzeniu w najbliższej przyszłości prawa, aby ograniczyć poziom emisji spalin.

Wśród paryskich premier z silnikami elektrycznymi znalazł się koncepcyjny model Mercedesa - eq. Niemiecki producent poinformował, że pod tą nazwą będzie tworzyć dalsze pojazdy elektryczne, a do 2025 roku przedstawi 10 takich modeli.

fot. BENOIT TESSIER / / FORUM

Samochód przeznaczony do seryjnej produkcji pokazał natomiast Opel, który przedstawił na Motor Show amperę-e. Producent przekonuje, że samochód, którego odpowiednik jest sprzedawany w USA jako chevrolet bolt, będzie mieć zasięg do 400 km na jednym ładowaniu.

fot. BENOIT TESSIER / / FORUM

Francuski koncern Renault zaprezentował natomiast odświeżoną wersję samochodu elektrycznego Zoe z pojemniejszą baterią, a co za tym idzie z większym zasięgiem. Renault pokazało też koncepcyjny model Trezor, który ma stanowić nowy kierunek stylistyczny, w którym będzie podążać producent.

fot. NCY / / FORUM

Zmagający się ze skandalem dotyczącym manipulacji emisjami spalin Volkswagen zaprezentował w Paryżu samochód koncepcyjny, który niedługo ma być gotowy do masowej produkcji - I.D. Zdaniem niemieckiego koncernu pojazd będzie mieć zasięg 400-600 km.

fot. Uli Deck / / FORUM

Japoński koncern motoryzacyjny Toyota pokazał samochód wodorowy FCV Plus, który ma w przyszłości służyć nie tylko jako środek transportu, ale także stanowić ważne ogniwo w domowym systemie energetycznym.

fot. BENOIT TESSIER / / FORUM

Wśród premier paryskiego Motor Show znalazły się też m.in. hybryda plug-in BMW i8 Spyder, czy też siedmioosobowy SUV Skody - Kodiaq.

Paryskie targi motoryzacyjne trwają od 1 do 16 października. Dni prasowe odbywały się w czwartek i piątek.

Z Paryża Łukasz Marciniak (PAP)

lm/ jbr/

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (25)

dodaj komentarz
~heeeee
Ciekawe jak energetyka wytrzyma gdy wszyscy będą ładować pojazdy.
~ed
Niemcy ktore kasuja za BMW 50 do 100 tys euro i wiecej sa przerazeni tesla ktora polozyla na lopatki ich najbardziej dynamiczne modele. A przeciez to niemcy zyja z tego ze przekonali kierowcow do tkzw dynamiki i sportowego charakteru
~seth
a tak w ogóle to o co ci chodzi?
~MD
nie rozumiem dlaczego promuje się na siłę elektryki a nie samochody wodorowe które mają wiecej zalet:
- wodór jest obecny wszędzie i można mieć wiele zródeł jego pozyskania
- tankowanie trwa mniej wiecej tyle ile teraz zatankowanie benzyny a nie 40 - 60 minut
- nie potrzeba prądu z zewnątrz, który przecież muszą wyprodukować
nie rozumiem dlaczego promuje się na siłę elektryki a nie samochody wodorowe które mają wiecej zalet:
- wodór jest obecny wszędzie i można mieć wiele zródeł jego pozyskania
- tankowanie trwa mniej wiecej tyle ile teraz zatankowanie benzyny a nie 40 - 60 minut
- nie potrzeba prądu z zewnątrz, który przecież muszą wyprodukować elektrownie spalając paliwa kopalne

Poza tym jak w Polsce mają jezdzic na prąd samochody skoro nasze elektrownie są na skraju mocy wytwórczych i juz od kilku lat mówi się możliwych brakach pradu
Poza tym czy naprawde pazerny fiskus odpusci sobie akcyze od paliw? opodatkuje dodatkowo prąd a skutek bedzie taki ze ogólnie niezaleznie czy jezdzisz samochodem czy ogladasz tv lub pierzesz to zapłącisz grubo wiecej. Bo czym niby różni się prąd w stacji łądowania od prądu w domu, którym tez samochód naładujesz.

Nie wiem moze zle myslę, ale chetnie posłucham opinii innych.
~highend
źle myślisz, wodór to komplikacja i cholernie droga infrastruktura. Toyota ze swoim Mirai sobie zrobiła kuku. Wodór trzeba przetwarzać dwukrotnie... wodór ni jest obecny wszędzie jak sądzisz.... Poza tym auto na akumulatory można (i trzeba!) ładować w domu. Na wodór tak się NIE DA. Wiesz jaka to jest wygoda? Ja wiem... ;) Poza tym źle myślisz, wodór to komplikacja i cholernie droga infrastruktura. Toyota ze swoim Mirai sobie zrobiła kuku. Wodór trzeba przetwarzać dwukrotnie... wodór ni jest obecny wszędzie jak sądzisz.... Poza tym auto na akumulatory można (i trzeba!) ładować w domu. Na wodór tak się NIE DA. Wiesz jaka to jest wygoda? Ja wiem... ;) Poza tym szybkie ładowarki - 20 minut naładowanie do pełna i 300km zasięgu. To ma sens. Ładowarki można stawiać dosłownie wszędzie i są relatywnie tanie. Stacja tankowania wodoru to majątek(!)
I po co drogi, skomplikowany wodór ? Ta technologia już przegrała. Lansuj ją koncerny paliwowe i Toyota - sprzedawajcie akcje toyoty jeśli macie... :)
~Dżejms
Z tego co czytałem to wodór przenika przez ścianki naczynia. Przenika po prostu przez materiał. Wodór nie jest dostępny ot tak - trzeba rozłożyć wodę - prąd się kłania i tak. No i ulatniający się wodór plus iskra i mamy płonącego Zeppelina. To już lepiej a na pewno taniej sprężone powietrze. Można by je sprężać bez udziału prądu Z tego co czytałem to wodór przenika przez ścianki naczynia. Przenika po prostu przez materiał. Wodór nie jest dostępny ot tak - trzeba rozłożyć wodę - prąd się kłania i tak. No i ulatniający się wodór plus iskra i mamy płonącego Zeppelina. To już lepiej a na pewno taniej sprężone powietrze. Można by je sprężać bez udziału prądu przy pomocy wiatraków. No jak nie wieje to wtedy trzeba by się posiłkować prądem - np z fotowoltaiki.
~Adam
Naprawdę elektryki robią furorę a na bankierze się redaktorzy nabijają.
~Eva
Jezdze Tesla ( w USA) ,laduje 20 minute i jade 150 kilometrow z wlaczonym radiem i klimatyzacja
~żelek
Fajnie, ale...
- co z bateriami za 10 lat?
- co jeśli byś chciał jechać 1500 km ?
~Frank_Deleos
Ja bym w życiu nie kupił elektrycznego 400 km przejedzie ale pewnie ten zasięg jest podany bez klimy radia i innych urządzeń popierających prąd i pewnie przy jeździe z dużą liczbą hamowań i bez gwałtownych przyspieszeń a później ładowanie 8 h. Później użytkownicy tego to w zimie w korzuchach bd jeździć.

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki