REKLAMA
FORUM FINANSÓW

Sąd utrzymał karę 2 mln zł dla Getin Noble Bank

2013-02-28 12:09
publikacja
2013-02-28 12:09

GetinUp Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję UOKiK, który uznał, że Getin Noble Bank pobierał niezgodnie z prawem opłaty od spóźniających się ze spłatą zadłużenia użytkowników swoich kart kredytowych. SOKiK utrzymał prawie 2 mln zł kary dla banku.

Jak poinformowała w czwartek rzeczniczka UOKiK Małgorzata Cieloch, wyrok sądu dotyczy decyzji prezes UOKiK z listopada 2010 r. "Przeprowadzone postępowanie wykazało wówczas, że Getin Noble Bank w tabeli opłat i prowizji kart kredytowych i ratalnych przewidział opłatę za obsługę nieterminowej spłaty, która obejmowała czynności typu wysłanie sms, kontakt telefoniczny czy monit. Jak ustalił urząd, bank już w pierwszym dniu zadłużenia automatycznie naliczał tę opłatę wszystkim klientom, nawet w przypadku, gdy nie podejmował wobec nich żadnych działań" - poinformowała rzeczniczka.

Prezes UOKiK nałożyła wtedy na przedsiębiorcę 1 mln 959 tys. 44 zł kary za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.


»Getin Bank: nowe logo, nowa oferta

"Spółka skorzystała z przysługującego jej prawa i odwołała się od decyzji" - poinformowała Cieloch. Dodała, że Sąd potwierdził decyzję urzędu. "Sąd podkreślił, że prezes urzędu nie zakwestionowała ustalenia opłaty ryczałtowej, lecz fakt automatycznego jej pobierania bez względu na to, czy zaistniały do tego przesłanki. Ponadto, bank nieprawidłowo ustalał ogólną opłatę ryczałtową za wszystkie czynności obsługi przeterminowanej należności. Zdaniem sądu, możliwe jest pobieranie opłat ryczałtowych, ale muszą być to opłaty za poszczególne jasno wskazane czynności" - wyjaśniła.

Getin Noble Bank powstał w czerwcu 2009 roku w wyniku połączenia dwóch spółek - Getin Bank i Noble Bank. Niedozwolona praktyka była stosowana przez Getin Bank od 2006 roku, a po fuzji w 2009 r. także przez Getin Noble Bank. (PAP)

her/ mki/ jbr/

Źródło:PAP
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (6)

dodaj komentarz
~Bankowiec
Banki to na dzień dzisiejszy najbardziej przebiegłe w skubaniu klientów instytucje. Sprzedaż w bankach opiera się głównie na niewiedzy klientów, zatajaniu informacji a nawet oszukiwaniu klientów. Tak że idąc do banku nie zależnie czy chcemy kredyt, konto czy lokate należy bardzo uważać ponieważ może nas to wiele kosztować naprzykład Banki to na dzień dzisiejszy najbardziej przebiegłe w skubaniu klientów instytucje. Sprzedaż w bankach opiera się głównie na niewiedzy klientów, zatajaniu informacji a nawet oszukiwaniu klientów. Tak że idąc do banku nie zależnie czy chcemy kredyt, konto czy lokate należy bardzo uważać ponieważ może nas to wiele kosztować naprzykład gdy idąc po lokatę "doradca sprzeda" nam pod tą nazwą fundusz ponieważ taki miał plan miesięczny do wykonania i tak mu kazał manager. Patrzmy co podpisujemy również w bankach nie tylko w firmach parabankowych.
~ven-v1
racja takie skubanie było w Mbanku wcześniej obdzieranie z godności pracowników Biedronki,a teraz GETIN. Więc małe na rynku firmy, próbują skubać klientów na różne rodzaje, po to by ogłosić za 10 lat, że są najlepszą firmą i jedną z największych
~bankterstwo
Czyli to jeden wielki AMBER GOLD

tylko nie wiadomo czy współczuć czy też pogratulować ciemnemu ludowi...
~tt
nic dziwnego, ze zmieniają logo.
~banksterstwo
JA ZAMYKAM SWOJE WSZYSTKIE LOKATY I RACHUNKI W TEJ DZIUPLI BANKSTERSKIEJ

Powiązane: Karty

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki