SMT w najbliższym czasie liczy na finalizację transakcji sprzedaży agencji interaktywnej Lemon Sky. Środki pozyskane z transakcji spółka zamierza przeznaczyć głównie na inwestycje, ale nie wyklucza wypłaty dywidendy - poinformował w rozmowie z PAP Konrad Pankiewicz, prezes SMT.
"O dywidendzie jeszcze nie rozmawialiśmy. Najpierw musimy zakończyć proces sprzedaży agencji interaktywnej Lemon Sky, potem skupimy się na realizacji planów inwestycyjnych i będziemy decydować o tym, co zrobimy z pozostałymi środkami" - powiedział PAP Pankiewicz.
Na pytanie, kiedy SMT może zakończyć proces sprzedaży Lemon Sky, prezes Pankiewicz odpowiedział: "Mam nadzieję, że stanie się to w najbliższym czasie".
W lutym 2013 roku SMT poinformowała o rozpoczęciu procesu sprzedaży 90-proc. pakietu udziałów w spółce zależnej Lemon Sky. Pierwotnie, proces sprzedaży miał się zakończyć do końca 2013 roku.
Prezes Pankiewicz poinformował, że w 2014 roku SMT planuje dalsze inwestycje mające na celu rozwój produktów.
"Cały czas skupiamy się na przebudowie naszej grupy w kierunku produktowym. Dlatego też, nasze inwestycje w tym roku skupią się na tym obszarze. Akwizycji rozumianych jako przejęcie kompetencji, dodania nowych segmentów, nie planujemy. Rozważamy jedynie przejęcia podmiotów, które dałyby nam dodatkową bazę klientów" - powiedział.
Zaktualizowana prognoza skonsolidowanych wyników SMT na 2013 rok zakładała wypracowanie 15 mln zł zysku netto, 17,5 mln zł zysku EBITDA oraz 200 mln zł przychodów ze sprzedaży.
"Zakładamy realizację szacunków ogłoszonych w prognozach na 2013 r. Ubiegły rok pod względem pozyskiwania kontraktów oceniam jako bardzo dobry" - powiedział Pankiewicz.
Z kolei przed środową sesją spółka podała prognozy skonsolidowanych wyników na 2014 rok, które zakładają osiągnięcie 20,1 mln zł zysku netto, 24,1 mln zł zysku EBITDA oraz 280 mln zł przychodów.
SMT prognozuje, że zysk netto grupy w 2014 r. wyniesie 20,1 mln zł, EBITDA 24,1 mln zł, a przychody 280 mln zł.
"Widzimy ożywienie, spływa do nas co raz więcej zapytań i zamówień. Pozostaje oczywiście pytanie, czy rzeczywiście jest to efekt poprawy sytuacji na rynku, czy też poprawy efektywności naszych struktur sprzedażowych" - powiedział prezes.
Zapytany o ocenę ogłoszonych przez spółkę prognoz na 2014 rok, prezes Pankiewicz odpowiedział: "Prognozy zawsze są ambitne. Co oczywiste celem zarządu jest maksymalizacja zysku i będziemy robić wszystko, aby tak się stało. Prognozę na 2014 rok oparliśmy na realnych założeniach".
"Dotychczas nie podawaliśmy prognoz tak wcześnie, rok temu miało to miejsce w okolicach kwietnia. Wobec tego spodziewamy się, że kolejne miesiące bieżącego tego roku przyniosą jeszcze wiele pozytywnych informacji mogących mieć wpływ na wyniki SMT za 2014 r." - dodał. (PAP)
kam/ osz/























































