REKLAMA

Rosyjski portal: Władze chcą zablokować rosyjskojęzyczne media zagraniczne

2021-05-01 17:40
publikacja
2021-05-01 17:40
fot. r.classen / Shutterstock

Władze Rosji rozważają uznanie za "zagranicznych agentów" większości mediów zagranicznych skierowanych do odbiorcy rosyjskiego - podał niezależny portal Meduza. Powołując się na źródło zbliżone do rządu, Meduza ocenia, że chodzi o zablokowanie tych mediów.

Uznanie ich za "zagranicznych agentów" znacznie ograniczy bowiem możliwość dotarcia tych mediów do rosyjskich odbiorców.

Według Meduzy działania wobec mediów zagranicznych nadających w języku rosyjskim omawiała na posiedzeniu w połowie kwietnia rosyjska Rada Bezpieczeństwa. Rada nie ustalała wykazu takich mediów, ale chodziło przede wszystkim o publikatory otrzymujące zagraniczne fundusze państwowe. Należy do nich np. rosyjska redakcja BBC News.

W 2017 roku w Rosji przyjęto ustawę, która pozwala na uznawanie mediów otrzymujących środki finansowe z zagranicy, za "zagranicznych agentów". Media, które otrzymają taki status, muszą utworzyć rosyjski podmiot prawny i przedstawiać szczegółowe raporty finansowe. Muszą też oznaczać swoje wszelkiego rodzaju materiały informacją, że redakcja ma status "zagranicznego agenta".

Jako jedno z pierwszych za "zagranicznego agenta" uznane zostało Radio Swoboda - rosyjska redakcja Radia Wolna Europa/Radia Swoboda (RFE/RL). Zdaniem rozgłośni status ten faktycznie pozbawia media możliwości współpracy z reklamodawcami i bardzo utrudnia dziennikarzom kontakty z organami administracji państwowej.

Przepisy uderzają też w pozostałe media, które nie są "agentami". Utrudniają im bowiem cytowanie materiałów "zagranicznych agentów". Prezydent Rosji Władimir Putin podpisał w piątek ustawę przewidującą grzywny wobec mediów przedrukowujących informacje i materiały "zagranicznych agentów".

Po przyjęciu ustawy o mediach - "zagranicznych agentach" rosyjskie ministerstwo sprawiedliwości nadało taki status działającym w Rosji mediom finansowanym przez Kongres USA. Prócz Radia Swoboda i jego projektów medialnych było to również radio Głos Ameryki. Rosyjskie sądy, powołując się na niewypełnianie przez Radio Swoboda wymogów obowiązujących "zagranicznych agentów", nałożyły na rozgłośnię grzywny równowartości niemal 1 mln USD.

23 kwietnia ministerstwo umieściło na liście "zagranicznych agentów" niezależny portal Meduza, mający siedzibę na Łotwie, ale prowadzony przez dziennikarzy rosyjskich. Wkrótce po tej decyzji Meduza ogłosiła, że nie będzie w stanie czerpać już dochodów z reklam, musi zmniejszyć wydatki i zwraca się do swych czytelników o pomoc finansową.

Z Moskwy Anna Wróbel

Źródło:PAP
Tematy
Konto Firmowe i Karta za bezwarunkowe 0 zł przez rok wraz z premią do 1200 zł

Konto Firmowe i Karta za bezwarunkowe 0 zł przez rok wraz z premią do 1200 zł

Komentarze (7)

dodaj komentarz
talmud
чтобы за ним наблюдали истинные любители демократии

https://www.youtube.com/watch?v=PIfso7yFHCg
jenak
Warto posłuchać w necie (YT) "Wojna informacyjna" Brzeskiego.
darius19
(wiadomość usunięta przez moderatora)
darius19
Na Florydzie uchwalono prawo karzące platformy społecznościowe za blokowanie polityków. W Rosji i innych rezimach, trucizna, cenzura, łagier, przesladowania, przemoc itd...
ajwaj_
Meduza nie jest blokowana,
jedynie musi podawac kase skad ja ma na dzialalnosc. Ksiegowosc
A sa to m.in. Mihail Chodorkowski, cudowny oligarcha, byly szef Jukosu, w 2004 byl najbogatszy w Rosji, posiedzial ca 10 latJego rodzice, Borys i Marina, byli inżynierami. Ojciec był rosyjskim Żydem[1]. WIKI
Nabyl przez "przedsiebiorczosc"
Meduza nie jest blokowana,
jedynie musi podawac kase skad ja ma na dzialalnosc. Ksiegowosc
A sa to m.in. Mihail Chodorkowski, cudowny oligarcha, byly szef Jukosu, w 2004 byl najbogatszy w Rosji, posiedzial ca 10 latJego rodzice, Borys i Marina, byli inżynierami. Ojciec był rosyjskim Żydem[1]. WIKI
Nabyl przez "przedsiebiorczosc" mld. $ i imperium m.in naftowe (kiedys wlasnosc Rosjan). Bo w Rosji to szef Komsomolu moze miec mld. € jesli chce.
Źródła finansowania Meduzy, które do tej pory były utajnione, zostały odkryte podczas dokładnej analizy sprawozdań finansowych wydawnictwa.
Wśród grantodawców opozycyjnego medium znalazły się dwie zachodnie organizacje, które niegdyś były partnerami George'a Sorosa.
Jeden z nich finansował również projekt > rosyjską społeczność LGBT itd
ajwaj_
"Wartosc" podobnych wydawnictw, jest sporna, dla specjalnej publiki :)
Wlasnie swieze news o UFO
_______________
""Rosyjski prezydent Władimir Putin stoi za "piramidokształtnymi" UFO nagranymi nad amerykańskim okrętem wojennym, twierdzi były senator Harry Reid.
"Nie ma co do tego
"Wartosc" podobnych wydawnictw, jest sporna, dla specjalnej publiki :)
Wlasnie swieze news o UFO
_______________
""Rosyjski prezydent Władimir Putin stoi za "piramidokształtnymi" UFO nagranymi nad amerykańskim okrętem wojennym, twierdzi były senator Harry Reid.
"Nie ma co do tego żadnych wątpliwości" - powiedział były parlamentarzysta po tym, jak Pentagon potwierdził autentyczność materiału filmowego, który pojawił się w sieci.

Na filmie widać obiekt w kształcie trójkąta lub piramidy, który unosi się wysoko nad amerykańskim niszczycielem rakietowym klasy Russell, Arleigh Burke.
Departament Obrony USA potwierdził również, że materiał filmowy został zbadany przez Pentagon's Unidentified Flying Objects Task Force.

"Przychodzą w rojach, jak pszczoły, jak owady, jest ich tak wiele", powiedział senator Reid do Mystery Wire UFO news outlet.

Nastąpiło to po tym, jak były oficer wywiadu amerykańskiego ujawnił, że UFO unieruchomiło amerykańską infrastrukturę broni jądrowej.
Wypowiedzi te wzbudziły obawy, że Chiny lub Rosja mogą kontrolować "obcą, wrogą technologię" ""

Powiązane: Dziennikarze i media

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki