Redan spodziewa się w przyszłym roku istotnej poprawy wyników grupy

Wyniki grupy Redan w 2018 roku powinny być istotnie wyższe niż w tym roku - poinformował na konferencji prasowej prezes Redanu Bogusz Kruszyński.

"Top Secret będzie dalej poprawiał wyniki. Jestem przekonany, że również TXM będzie osiągać coraz lepsze rezultaty. W przyszłym roku wyniki całej grupy powinny być istotnie lepsze" - powiedział.

Grupa zaprezentowała w czwartek rezultaty finansowe po trzech kwartałach tego roku. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 roku skonsolidowany wynik operacyjny Redanu wyniósł minus 24,4 mln zł wobec minus 1,3 mln zł przed rokiem. Przychody z kolei wyniosły 437,6 mln zł wobec 435,4 mln zł rok wcześniej.

Spadek zysku operacyjnego wynikał z pogorszenia w tym okresie rezultatów segmentu dyskontowego. Poprawa w obszarze modowym nie zdołała zrekompensować strat w obszarze dyskontowym.

"Jesteśmy zadowoleni z systematycznie osiąganej poprawy efektywności segmentu modowego. W każdym z trzech kwartałów tego roku uzyskiwaliśmy lepsze wyniki operacyjne niż w roku poprzednim" - powiedział Kruszyński.

Po trzech kwartałach bieżącego roku segment modowy, reprezentowany przez Top Secret, zanotował 0,4 mln zł zysku operacyjnego wobec 7,7 mln zł straty operacyjnej przed rokiem. Sprzedaż segmentu w tym okresie spadła nieznacznie, do 168,4 mln zł ze 175,7 mln zł po trzech kwartałach 2016 r.

"Pozytywne tendencje z poprzednich okresów są kontynuowane także w październiku i listopadzie. Cały czas osiągamy wyższą marżę handlową w sklepach Top Secret w Polsce, czyli w naszym głównym kanale dystrybucji" - powiedział Kruszyński.

"Uwzględniając, że ostatni kwartał roku jest najistotniejszy w naszej branży, jesteśmy przekonani, że cały rok dla segmentu modowego będzie udany i zakończy się na wyraźnym plusie. Wciąż widzimy potencjał do dalszej poprawy w kolejnych okresach" - dodał.

Prezes tłumaczy, że wzrost marży był możliwy m.in. dzięki zróżnicowaniu stylistycznemu kolekcji, większemu zróżnicowaniu cenowemu oraz wprowadzeniu i utrzymaniu wysokiej dostępności uniwersalnego zapasu na wysokiej marży.

Spółka wprowadziła też oszczędności kosztowe.

Nastąpił spadek wartości prowizji franczyzowych o 7 proc. w związku z ograniczeniem sieci sklepów marki Troll, której dystrybucja jest przenoszona do e-commerce.

Spadły też koszty utrzymania sklepów własnych, co było efektem likwidacji nierentownych placówek.

Ograniczone zostały także koszty logistyki. (PAP Biznes)

morb/ jtt/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
REDAN 8,18% 0,24
2020-05-22 16:03:10
WIG 0,42% 46 110,81
2020-05-25 10:34:00
WIG20 1,10% 1 648,44
2020-05-25 10:49:45
WIG30 1,11% 1 901,69
2020-05-25 10:49:00
MWIG40 0,42% 3 279,15
2020-05-25 10:34:45
DAX 1,93% 11 287,30
2020-05-25 10:47:00
NASDAQ 0,43% 9 324,59
2020-05-22 22:03:00
SP500 0,24% 2 955,45
2020-05-22 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.